Als het zwart voor mijn ogen word, trillen mijn benen en heb ik stuiptrekkingen op de grond. Wat kan ik eraan doen?

ik heb regelmatig dat ik zwart zie, ga trillen op me bennen (tot ik er niet meer op kan staan) en dan ga trillen (stuiptrekken) op de grond. het is niet echt vlouwvallen want ik blijf gewoon bij kennis maar antwoorden lukt dan niet. het is net zo snel voorbij als het begonnen was, het duurt nooit langer dan 1 min en kan dan in princiepen ook meteen opstaan zonder nog klachten heel soms alleen een lichte trilling in me arm, en gebruik geen medicatie. wat kan dit zijn? ik heb zelf al gekeken maar kon niets vinden, maar ben er haast van overtuigt dat het geen vlouwvallen is want de symptomen zijn dan:
licht gevoel in uw hoofd (heb ik soms)
zwart zien voor de ogen (vaak)
zweten (niet tijdens zoon aanval)
misselijkheid (heb ik niet)
bleekheid (nee ik hou mijn kleur gewoon)
gapen (heb ik niet)

3.3K
fremar
3 jaar geleden
wat zegt je dokter?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Maak een afspraak met de huisarts.
Erna55
3 jaar geleden
Ben je sinds vorig jaar nog steeds niet naar de huisarts geweest ?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Het lijkt op chronische hyperventilatie wat door stress kan komen of angstgevoelens.
Het is raadzaam een dokter te raadplegen zoals iedereen zegt
Kikibeer
3 jaar geleden
ik moet inderdaad langs de dokter. WouterNL ik heb wel veel stress deze maand gehad inderdaad.
Ritsuka
3 jaar geleden
Met stuiptrekken denk ik aan epilepsie, maar dit moet de huisarts nakijken.

Antwoorden (1)

Het lijkt op een epileptische aanval, maar kan net zogoed iets anders zijn. Naar de huisarts gaan is sowieso verstandig!

Epileptische aanvallen kunnen er heel verschillend uitzien. De één is bewusteloos, valt en gaat schokken met armen en benen. De ander voelt vreemde tintelingen of hoort vreemde geluiden. Het bewustzijn kan verlaagd zijn. Of iemand staart een korte periode voor zich uit en reageert niet op aanspreken. Hieronder vindt u beschrijvingen van een aantal epileptische aanvallen.