Ik heb pijn aan mijn ogen als ik naar links of rechts kijk. Gaat dit vanzelf over?

sinds een paar dagen heb ik pijn aan mijn ogen , vorige week werd ik wakker met vreselijke hoofdpijn , ik neemde een pil en het ging over, een dag of 2 later , merkte ik op dat als ik naar links of rechts kijk met m'n ogen, dat het pijn doet aan de "achterkant" van mijn ogen?
zou ik naar de dokter gaan of dit gewoon een paar dagen afwachten?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
11.9K

Antwoorden (1)

Pijn achter de ogen of druk achter de ogen is een vervelende klacht, die steeds aanwezig kan zijn of alleen kan voorkomen bij het bewegen of draaien van je ogen. Pijn achter je ogen kan interfereren met je dagelijkse bezigheden en behoorlijk storend zijn. Veel voorkomende oorzaken van pijn achter de ogen zijn migraine en bijholteontsteking. In het geval van migraine is de pijn bijna altijd achter slechts één oog gelokaliseerd en gaat het vaak gepaard met pijn elders aan dezelfde kant van het hoofd. Pijn achter het oog als gevolg van een sinusinfectie is meestal minder hevig dan pijn door migraine en beide ogen kunnen worden aangetast. Hoewel er bij pijn achter de ogen bij deze oorzaken geen sprake is van een noodsituatie, dien je, als je last hebt van chronische of terugkerende pijn achter de ogen, je huisarts raad te plegen voor goede diagnostiek. Behandeling van drukkende pijn achter de ogen hangt af van de onderliggende oorzaak. De prognose is vaak gunstig bij tijdig ingrijpen.
fremar