wat zijn de kenmerken van een maagzweer?

mijn darmen lekken steeds.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Joh, daarmee moet je echt naar de dokter!

Het beste antwoord

Een maagzweer geeft pijn in de bovenbuik. ‘s Nachts wordt de pijn erger en de pijn vermindert na het eten. Ook kan een maagzweer leiden tot brandend maagzuur, misselijkheid en een opgeblazen gevoel.

Heel soms kan een maagzweer bloeden. Het bloed komt in de darmen en maakt de ontlasting pikzwart. Als je dat merkt, neem dan contact op met de huisarts.

Wat bedoel je met "lekkende darmen"? Dat je vaak buikloop hebt? Laat het in geval onderzoeken!
Amadea
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Maagpijn als je maag leeg is, tijdens het eten tot ong. één à 2 uren erna. Om te vermijden, tussendoor kleinigheid eten (koekje) Je hebt normale honger, soms geeft een voedingsmiddel meer pijn dan een ander. Zit de pijn helemaal rechts aan de uitgang van de maag dan is het een duodenonzweer.
Stress of zenuwachtigheid kan de pijn uitlokken of verergeren.
Geeft niet altijd pijn 's nachts, kan vermeden worden door het eten van een yoghurt, pudding of banaan en innemen van een licht ontspanningsmiddel (1/4 of een halve bromazepam).

Weet niet wat je bedoelt met darmen die lekken, overgeven of diarree ? Opletten dat stoelgang niet zwart ziet, kan wijzen op maagbloeding.

Zo vlug mogelijk naar dokter gaan voor behandeling.