Wat kan je doen om de doorbloeding van handen en voeten te verbeteren?

Ook mijn neus en, het klinkt raar, oogleden zijn regelmatig koud .

3.1K
Ritsuka
12 jaar geleden
wat doe je aan beweging op een dag?
Amadea
12 jaar geleden
Is je hart wel eens onderzocht? Misschien heeft het vervangen van een lekkend klepje wel als resultaat dat jouw doorbloeding verbetert!
Reddie
12 jaar geleden
@Ritsuka, @Amadea. Ik al vanaf dat ik weet last van koude voeten. Dat heb ik van mijn vader geerfd. Hij was tuinder, dus beweging genoeg.
Als een hartklep lekt heb je wel wat meer problemen.

Het beste antwoord

Oud hollands middeltje: wisselbaden nemen. Teiltje pakken, goed koud water erin en met je voeten/handen erin. Ook een teiltje met warm water klaarzetten en na een minuut wissel je om. Tien minuutjes doorgaan en het liefst elke dag. Je zult merken dat (als er geen medische oorzaak is) je een betere doorbloeding krijgt. Wrijven en masseren is ook goed voor de doorbloeding ( nogmaals er moet dan geen medische oorzaak zijn) Dan kun je ook nog naar de viscapsules of omegacapsules grijpen, ook erg bevorderend. Voor een goed vaatstelsel;) succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dezelfde methode als een hand die "slaapt" "wakker" maken -> in een emmer met IJS-koud water (eventueel met ijsblokjes) stoppen, je ledematen zijn dan in no-time "wakker". Voor andere lichaamsdelen is het niet zo'n handige oplossing.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vraag aan jou dan....rook je?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@loginabcde, kan je een magnesium te kort hebben?

Klachten bij een tekort aan magnesium
Algemeen

verstijfde, verharde en verkrampte spieren
gespannen zenuwen
snel en chronisch vermoeid
overspannenheid
uitputtingsverschijnselen
onrust, futloosheid en a-vitaliteit
prikkelbaarheid
kouwelijkheid ten gevolge van slechte doorbloeding
duizeligheid.

Bron:

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/15526-klachten-bij-magnesium-tekort.html

Neem genoeg beweging zoals fietsen en wandelen.

Beterschap gewenst.