Hoe zwaar is een maagoperatie tegen reflux?

Is het een grote ingreep of is het een routine operatie?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.1K
tinus1969
3 jaar geleden
Ook een grote ingreep kan routine zijn, in die zin is je vraag niet zo zinvol. Maagoperaties zijn per definitie 'grote chirurgie' omdat er in je buik wordt gesneden. Mbt herstel is het lastige dat je vaak enige tijd niet of alleen zeer beperkt kunt eten.

Antwoorden (1)

Maagoperaties worden vaak uitgevoerd, maar kunnen als zwaar worden ervaren. Bij de gastric sleeve wordt bijv. geen grote wond gemaakt, met een sneller herstel sneller als gevolg. Ik heb tot nu van kennissen of via via nooit gehoord dat het wel meeviel.