Ik heb al jarenlang pijn aan de zijkant van mijn voet (met foto aangegeven) wat kan dit zijn?

Hallo allemaal, ik heb al jarenlang pijn aan de zijkant van mijn voet, bij mijn andere voet is het ook zo maar dan veel minder. Ik heb zelf ook osgood schlatter en het aanraken van de plek op mijn voet doet evenveel pijn als mijn knie, wat kan dit zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K
Amadea
12 jaar geleden
Op dit moment is geen foto te zien...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien moet je er eens mee naar een dokter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie geen foto? EN : wat is 'osgood schlatter?'
IS er niets iets aan de hand met je houding en of je gewicht? Dat je er verkeerd door gaat staan? Kan heel pijnlijk zijn voor de zijkant van je voeten. Vraag eens iemand die er verstand van heeft. Fysio of alternatief therapeuten.

Antwoorden (2)

Bij een afwijkende stand en/of functie van de voeten worden ook de knieën ongunstig belast waardoor de trekkracht op de tuberositas tibiae (de knobbel net onder de knie waar je bij Osgood-Schlatter last van hebt) toeneemt. Podotherapeutische zolen voor het dagelijks gebruik en om tijdens het sporten te dragen in combinatie met fysiotherapie zorgen voor een meestal volledig herstel.
Als jij nog geen speciale zolen draagt zullen die de oplossing zijn. Je moet dus naar een podotherapeut.
Amadea
12 jaar geleden
Wat heb je allemaal al uitgeprobeerd? Kan je verschil merken tussen verschillende schoenen (hakken, ballerina's, slippers, bergschoenen, blote voeten, gympen, etc)?
Osgood Schlatter kan ontstaan bij een snelgroeiend kind die veel aan sport doet...misschien dat dit verschijnsel ook in je voet zit. Al is dit niet aannemelijk, en zeker niet in beide voeten.
Hoe ziet de plek eruit? Is de huid rood, wit, bobbelig, egaal, etc? En hoe voelt de pijn aan? Met steken, continue pijn, kloppende pijn?
Ik zou je graag willen helpen, maar vanaf een afstand is het erg lastig. Hiervoor kun je waarschijnlijk beter naar een huisarts, deze kan meer zinnigs zeggen dan alle mensen op dit forum.