Wat doet de fysio tegen spanningshoofdpijn?

Ik moet morgen naar de fysio voor spanningshoofdpijn en ik weet dat ze mijn nek gaat losmaken. Maar hoe? En gaat het pijn doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Dat licht er helemaal aan maar meestal niet.

Meestal word de nek los gemasseerd. Dit doet geen pijn. Heel ontspannen.
Nek oprekken is meestal wel iets gevoeliger, ze houden je schouder vast en je hoofd. Drukken iets om en om aan beide zijde. Maar het is maar heel kort.

Je krijgt oefenen mee om dit voor de volgende keer iets minder gevoelig te maken.

Soms is het dat er ademhalingsoefeningen gedaan om ontspanning te krijgen tijdens de massage