Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je je botten opnieuw breken?

Deze zomer mijn arm gebroken. Nu terug lo en we moeten handstand doen. Ik ben bang dat ik erdoor zak en hem terug breek kan dat?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
3.7K
ronron1212
3 jaar geleden
Je oude breuk is genezen en is net zo sterk als je andere botten.
Amadea
3 jaar geleden
Sterker nog: door druk erop uit te oefenen maak je een bot nóg sterker. Dus het is juist goed voor de botten van je armen om handstand te doen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

net zoals de bliksem 2 keer op dezelfde plaats in kan slaan, kan een bot 2 keer breken, als je bijvoorbeeld 2 keer pech hebt. Maar dat is louter toeval dus, maar een bot breekt niet van een handstand, en daar zak je zomaar niet doorheen. Dus niet bang zijn, gewoon die handstand doen
(Lees meer...)
3 jaar geleden
Je kunt een bot opnieuw breken, maar na verloop van tijd is het volledig genezen. Een handstand zal niet leiden tot een breuk. Ligt ook een beetje aan de leeftijd. Bij jonge mensen geneest een fractuur meestal snellen dan bij oudere mensen. Maar ik zie een 80-jarige ook niet gauw een handstand doen ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding