Ik ben 17 en voel hele erge groeipijn. Kan ik op deze leeftijd nog een groeispurt krijgen?

Ik ben sinds een maand geleden 17 geworden, ik ben 171cm lang en ik heb sinds kort echt hele heftige groeipijn. Ik merk dat ik steeds meer wil en kan eten en ik snak nu meer naar gezonde dingen die ik vroeger echt niet at zoals kaas, melk en vooral eieren. Ik vroeg me af of een groeispurt of versnelde groei in deze periode van mijn leven nog mogelijk kan zijn. Het maakt mij niks uit of ik nog groei of niet ik ben wel blij met mezelf maar ik was gewoon nieuwsgierig of ik er misschien een paar centimeters uit kan halen. Weet iemand hier meer over?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.5K
Ritsuka
3 jaar geleden
how weet je dat je pijn groeipijn is?

Antwoorden (1)

Je kunt als jongen zeker tot je 18e doorgroeien en sommigen groeien nog wat langer door.
https://www.dietcetera.nl/levensfasen/voeding-jongeren/