Ik ben gevallen op mijn arm, kan er een kleine breuk zitten?

Ik ben afgelopen woensdag gevallen op werk. Mijn arm kwam terecht op een rand van een krat. Het werd gelijk dik en beurs. Nu,6 dagen later, is het volledig blauw/paars. Daar maak ik me niet zoveel zorgen om, alleen voel ik nogsteeds een harde bult. Het is zeer pijnlijk, ik kan 's nachts amper slapen, behalve op mijn andere zij.
Soms trekt de pijn door naar mijn pink en ring vinger.
Verder kan ik mijn arm, pols en vingers wel bewegen.

Ik wilde sowieso nog naar de dokter gaan, of is dit overbodig?
Hoort dit bij de kneuzing of zit er mogelijk een scheurtje/breukje?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.3K

Het beste antwoord

Dikke kans dat het een kneuzing is.
Maar het kan oom zijn dat het botvlies beschadigd is of dat er inderdaad een scheurtje in het bot zit.
Het is nu te laat om maar de ehbo te gaan dus je moet naar de huisarts of de huisartsenpost.
Ik raad je aan dit gewoon wél te doen.
Als er niks aan de hand is ben je gerustgesteld en als er wél iets is dan kan je jezelf over een half jaar wel voor je kop slaan!
( of beter gezegd, je kan jezelf niét meer voor de kop slaan!...)

Ikzelf heb ooit een haarscheur in mijn ellepijp gehad, ik dacht ook dat het wel meeviel maar heb dus inderdaad gips, mitella enz. Gekregen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Naar de huisarts! Zeker omdat het nu nog pijnlijk is. Deze kan dingen uitsluiten en jou (laten) behandelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan het niet bij de kneuzing horen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja absoluut! Echter kan alleen de huisarts dat constateren.