Waarom wordt ik duizelig als ik een paar dagen vrij heb en dus niet werk?

Als ik een weekje of aantal dagen vrij ben, of zelfs 3 weken vrij ben, dan wordt ik na 2 dagen duizelig. Ik vind dat vreemd aangezien ik dan lekker vrij ben en niet hoef te werken. Iemand een idee hoe dit kan? Is dit een reactie op de rust die je dan ineens hebt?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.7K
paulus811
5 jaar geleden
Ik ken een soortgelijk geval en bij die persoon was het de koffie die hij op het werk dronk. Zodra hij thuis was dronk hij veel minder koffie en kreeg hij hoofdpijn, waarschijnlijk vanwege ontwenningsverschijnselen. Hij is gestopt met koffie drinken en heeft geen last meer. Of dat bij jou ook zo is valt niet te zeggen natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@paulus811 ik lust geen koffie toevallig.

Antwoorden (1)

Dat kan verschillende oorzaken hebben.
- je gaat waarschijnlijk later naar bed en/of blijft anders liggen. Te kort of te lang slapen kan je duizelig maken.
- je eet waarschijnlijk anders als je vrij bent. Mogelijk eet je (onbewust) te weinig, dat kan je duizelig maken.
- hoe is de ventilatie in je huis? Te weinig frisse lucht kan o.a. duizeligheid veroorzaken. Als je vrij bent zit je misschien meer binnen.
- als je vrij bent zit je mogelijk de hele dag thuis, te weinig lichaamsbeweging kan klachten als duizeligheid geven.
- op het werk drink je waarschijnlijk koffie, en thuis mogelijk niet. Dat kan ontwenningsverschijnselen geven, afhankelijk van hoeveel koffie je drinkt.
- het kan ook stress zijn. Stel dat je werk heel stressvol is, dan kan het goed zijn dat je als je rust neemt ineens ziekjes word, in jouw geval duizelig. Dit komt omdat je lichaam dan eindelijk tot rust kan komen.
Toegevoegd op 06 december 2018 09:18: tekst
Ritsuka