Problemen met oorpijn en oorsuizen?

Zondagochtend wakker geworden met heel erge oorpijn in een oor, bijna golven zegmaar. Na een paar uur proberen te slapen weer wakker geworden met pijn in het andere oor en gesuis. De stekende pijn in beide oren nu weg en meer druk op mn oren. Toch maar paracetamol genomen maar het meest irritante vooral het gesuis/gepiep. Hier al eens eerder last van gehad en ging na een dag of drie weer weg, maar toen suisde mijn oor niet en wordt nu toch wel erg irritant. Klaren of slikken helpt niet, ik hoor een korte (pijnlijke) plop en de pijn is weer terug. Ik ben niet zo'n fan van naar de huisarts gaan, maar als het blijft aanhouden toch maar eens langs gaan. Iemand enig idee hoe dit te verhelpen? Ik heb al een paar dagen last van een aanhoudende verkoudheid waardoor mijn neus continu verstopt zit.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
6.5K

Het beste antwoord

Ik zou je adviseren een neusspray te gebruiken voor een paar dagen. Ik heb dit ook gehad met de zelfde symptomen. Ik heb neusspray (NasoNex) voorgeschreven gekregen en hiermee is het over gegaan. Dit komt omdat de buis van Eustachius verstopt is dit verzaakt druk op je trommelvlies, hier kan je ook oorsuizen van krijgen.

Als je het niet vertrouwd ga dan na de huisarts.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat snap ik, Heb zelf al jaren oorsuizen. Als het goed is moet het beiden minder worden, gaat de suizen niet weg of word het niet minder. Ga dan naar de huisarts, je word verschijnlijk door gestuurd naar een KNO arts. Zoals Stamper hier boven zegt zijn natuurlijk ook mogelijkheden, maar er zijn allemaal redenen dat je een suis hebt. Ga ook even na of je geen medicijnen gebruikt die het suizen kan veroorzaken. Bij mij is de Suis minder geworden, maar nooit verdwenen, verschijnlijk een andere oorzaak (niemand weet wat dat is). Maarja dat verschild per persoon natuurlijk. Wat je kan doen om minder last te hebben van je suis iets te doen wat voor jou ontspannend is en je leuk vind en probeer je niet te veel te focussen op die piep. Ik werd in het begin bijna helemaal gek van die herrie, ik kan er nu mee om gaan. Probeer vooral niet te stressen om die piep, omdat het daardoor erger kan worden. kijk hier maar eens: http://www.tinnitus.nl/over-tinnitus.html Succes en beterschap

Andere antwoorden (1)

Suizen? Dat is NIET goed.

Zou ook sudden deafness (plotselinge doofheid) kunnen zijn.
Dit kan ontstaan door een virus infectie, overbelasting, plotselinge drukverschillen of een brughoektumor.
i.g.v. infectie moet je zo snel mogelijk infectie remmers gaan gebruiken.

Als de wiede weerga naar de huisarts en meteen door laten sturen naar KNO.

Toegevoegd na 19 minuten:
of op dit tijdstip: naar de HAP (Huisartsenpost).
Time is of the essence!

Geldt ook voor de KNO arts als de dokter niet zelf remmers voorschrijft, maar wel sudden deafness voor mogelijk houdt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Suizen kan een hoop beteken. Bij mij is dit in eens op getreden. Oorzaak nooit gevonden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het kan de buis van Eustachius zijn zoals @Amadea terecht meldt, maar dat kan een huisarts heel snel voor jou vaststellen door te kijken naar druk op je trommelvlies. Dan is er niets aan de hand, gewoon uitzieken. Overigens is gehoorverlies, als jij daar last van hebt, doorgaans geen symptoom van Eustachius, je hebt wat minder resonans vanuit de neusholte maar het gehoor is verder normaal. Suizen is volgens mij geen symptoom van Eustachius. Bij een middenoorholte ontsteking treedt mogelijk wel tijdelijk gehoorverlies op. Maar als er een infectie in je slakkenhuis zit dan heb je last van alle symptomen die jij noemt plus een aanzienlijk gehoorverlies en heb je mogelijk een aanwakkerende plotselinge doofheid, een ziekte die je heel snel moet behandelen voordat die vieze beestjes je trilharen en aansluiting op de gehoorzenuw hebben opgevreten. Dan is genezing niet meer mogelijk, komt je gehoor niet meer terug en zal het suizen een permanent feature worden, wat overigens wel zal afzwakken. Suizen is overigens niet dat je het stromen van je eigen bloed door je aderen hoort, suizen wordt veroorzaakt doordat de hersenen van de oorzenuw geen signaal meer ontvangen en daardoor zelf iets gaan invullen. Het is dus psychisch, mettertijd zullen de hersenen dit gedrag misschien wel/ misschien niet gaan minderen door gewenning. In jouw geval zou ik het zeker willen weten, niet morgen maar direct. Slaapt ook veel rustiger vannacht.