Zachte piep in oren, maar afgelopen dagen niet naar harde muziek geluisterd. Zijn er andere oorzaken?

Ik heb hier sinds een paar dagen last van terwijl ik de afgelopen dagen niet blootgesteld ben aan hele harde geluiden. Wat misschien handig is om te weten is dat ik voor de kerstvakantie een aantal stressvolle weken heb gehad.
Alvast bedankt voor het reageren.
Groeten Conner

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.1K
TurfGraver
6 jaar geleden
"terwijl ik de afgelopen dagen niet blootgesteld ben aan hele harde geluiden."
Maar daarvoor wel? Gehoorschade is niet voor korte duur...
Cryofiel
6 jaar geleden
Stress kan ook invloed hebben.
samaiphon
6 jaar geleden
het is misschien al te laat en heb je problemen voor de rest van je leven.. als je voordien veel naar luide muziek hebt geluisterd dan is het kwaad al geschied en bij mijn weten is daar nog niks op gevonden om dat terug te verhelpen dus je zal met dat voortdurend fluitsignaal moeten leren leven... als je geluk hebt dan kan het misschien toch een andere oorzaak hebben zoals je al aanhaalde en is het maar een tijdelijk probleem maar toch genoeg waarschuwing om luide muziek in de toekomst te vermijden.

Antwoorden (1)

Stress:
Wanneer je veel stress ervaart in je leven, kan dit een ‘tuut’ veroorzaken in je oren. Probeer je lichaam dus op regelmatige tijdstippen rust te gunnen, ontspan voldoende en laat de stress zoveel mogelijk uit je lichaam vloeien. Relaxatietherapie kan hierbij helpen. In deze therapie leer je de stress uit je lichaam te verdringen en leer je hoe je je lichaam tot rust kan brengen.

Ziekte van Menière:
De ziekte van Menière is een aandoening die ook een tuut je oren kan binnenbrengen. De drie belangrijkste symptomen van deze ziekte zijn: aanvallen van hevige duizeligheid gepaard met misselijkheid, gehoorverlies en oorsuizen. Het is de combinatie van die drie klachten die typisch is voor de ziekte van Menière. Een aanval duurt 20 minuten tot ongeveer 24 uur.

Andere mogelijke oorzaken:
De hierboven genoemde oorzaken zijn de meest gekende, maar er zijn nog heel wat andere oorzaken mogelijk voor oorsuizen: hoofdtrauma (zoals een hersenschudding), hoge bloeddruk, diabetes, afwijkingen aan kaak en gebit…
fremar