Hoe val je het snelst af zonder sporten?

Ik kan niet sporten omdat ik een chronische heupaandoening (lichte vorm van heupdysplasie) heb, en ik heb vaak pijn in mijn knie en enkel. Dat laatste omdat ik er meerdere keren in mijn leven doorheen been gegaan (soort van verzwikt/verstuikt). Ik heb er wel aan gedacht proberen weer te gaan sporten, maar ben niet zeker dat dit ook lukt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Dan kan je toch bijvoorbeeld gaan roeien? Zonder flinke lichamelijke oefening kan je onmogelijk snel afvallen als je verder gezond bent.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Roeien is juist een extra belasting voor mijn heup/been.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
jaa ga op dieet dat lijkt me het beste.
Ritsuka
10 jaar geleden
Roeien is geen goed idee, je zet de meeste kracht vanuit je benen hoor,
Ritsuka
10 jaar geleden
Je kunt in elk geval dingen met gewichten doen met je bovenlichaam, dat lukt toch wel?
Ik zit zelf ook met heupproblemen af en toe, maar krachttraining is juist goed om te doen om de spieren in je benen op te bouwen. Dit verminderd uiteindelijk je klachten.
Zoek wel een goede fysiotherapeut, ik zat zelf een tijdje bij een sportschool die ook revalidaties deed, erg goed advies gekregen daar.

Het beste antwoord

Ik weet niet of sit ups kunnen?
Maar ik zal inderdaad aan een voedingsspecialist vragen. Er zijn genoeg manieren om GEZOND af te vallen. Minder eten is niet de oplossing. Maar de keuze wat je eet en wanneer je eet kan al veel verschil uitmaken. Je moet gewoon je eetpatroon aanpassen dat gaat af en toe wat lastiger dan je denkt. maar als je eenmaal gezond eet kan je niet meer terug! hihi
Fruit na avondeten helpt goed. Na het avond eten ook niet meer snoepen. Heb je zin in wat lekkers? Er zijn zat lekkere en gezonde dingen! ik geniet wekelijks van een lekkere zelfgemaakte smoothie.

Zelf dingen maken helpt ook heel goed. De rotzooi die in kant en klare producten zit helpt zeker niet mee. Voor je wil beslissen met afvallen, moet je jezelf afvragen is het wel nodig? Reken je BMI eerst even uit. Want Mager zijn is veel lelijker dan mooi rond!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank, ik ga weer proberen (rustig aan) te sporten, en ik ga aan mijn eetpatroon werken.

Andere antwoorden (1)

Ik zou zeggen: ga op dieet. Zoek een dieet dat bij je past, of ga naar een diëtist(e).