Hoe het is met een gebroken sleutelbeen weet ik niet. Maar misschien helpt de methode die ik gebruikte toen ik mijn schouder had ontwricht en er een scheurtje in zat. De gewonde schouder in een mitella en dan zodanig ondersteunen met twee extra, zachte, kussens dat je volledig kunt ontspannen.
Amadea
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Een kruisverband ken ik niet, maar kan daar niet overheen nog een mitella worden gedragen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad proberen om wat zachte kussens onder de schouder te leggen, zodat je half op je rug, half op je goede schouder ligt. Het steunverband houdt je arm op z'n plek en de kussens ondersteunen op een dergelijke manier dat er geen druk op je sleutelbeen ligt. Succes!

Andere antwoorden (7)

Op je rug of op je andere schouder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zittend slapen? Als je dat kan moet je het gewoon proberen, wel uitkijken dat je niet omvalt op de verkeerde schouder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer anders je bed zo te verstellen dat het bijna rechtop staat, comfortabeler dan een stoel en je kan niet omvallen.
Gewoon zoals jij het lekkerst ligt en er het minst last van hebt. Uiteindelijk heb je ook niet in de hand wat je houding is als je slaapt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat de dokter dat dan wel tegen je gezegd zou hebben, en volgens mij lukt dat ook helemaal niet, want als je eenmaal slaapt heb je ook geen controle meer over je houding!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als het ECHT niet anders lukt, dan moet je zittend of half liggend slapen. Dit vermindert de druk op je sleutelbeen :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb op google ook niets kunnen vinden hoe je het beste kunt slapen, alleen maar dat je als het erg pijnlijk wordt een pijnstiller moet nemen.
Mijn ervaring is dat je bijna niet kan slapen. Als je beweegt in je slaap, doet het zeer en word je wakker. De eerste paar dagen heb ik in een stoel geslapen.
Sterkte ermee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Her beste is op je rug.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een tijd geleden heb ik ook een gebroken sleutelbeen gehad. Je kunt het beste op je rug slapen en je arm op je buik leggen, alsof je je mitella omhebt. Op die manier is je sleutelbeen het minst belast.

In je slaap zul je waarschijnlijk wel draaien en wakker worden, maar daar kun je vrij weinig aan doen. Sterkte!
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
leg in je bed nog 2 extra kussens,1 voor als je op je rug ligt,een dunner bv. tuinkussen,dit leg je op schouderhoogte,hierdoor zakt je schouder niet teveel naar achter.
Het andere kussen gebruik je voor als je op je zij ligt,hier steun je dan je gewonde arm/schouder op,dit ligt lekkerder dan je arm angstvallig op je buik/zij te houden.
Een goeie pijnstiller voor de nacht,ik hoop dat je beetje kan slapen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lekker liggen zal de komende tijde even niet mee vallen,in je slaap draai je toch onverhoopt.Het beste kun je gaan liggen op je rug en jezelf min of meer vast leggen in de kussens.Een dun kussen onder je pijnlijke schouder en een om de arm te ondersteunen.Ik zou wel de mitella s'nachts blijven dragen,verder ook regelmatig pijnstillers ,zeker de 1e tijd.Beterschap.