Ja. Maar het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) geeft aan dat het risico op kanker door tatoeages wel heel klein is. Het varieert van 1 op 10.000 tot 1 op 1 miljoen. Tatoeage-inkt bevat stoffen die kankerverwekkend kunnen zijn.

Welke factoren spelen mee?
Of het hebben van een tatoeage gezondheidsrisico’s met zich meebrengt, hangt van heel veel verschillende factoren af. Zo spelen de grootte van de tatoeage, de concentratie van de schadelijke stof en de tijd dat je lichaam eraan blootgesteld is een rol bij de ontwikkeling van kanker.
SimonV
een jaar geleden