Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe lang moet je in een zakje blazen als je hyperventileert? Het is een bestaande methode, en Peter op deze site hyperventileert,en ik maak me zorgen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Peter is niet echt een bekende hier.
Maar als je hyperventileert, moet je in een zakje blazen zolang dat nodig is i.e. tot de aanval voorbij is.

Hyperventilatie is het gevolg van een verkeerde (borst)ademhaling in een te hoog tempo, waardoor er teveel zuurstof in het bloed komt. Ademen in een zakje doet het zuurstofniveau afnemen (er komt geen of nauwelijks nieuwe bij, alleen steeds wat je uitademt) zodat de aanval weer voorbij kan gaan.

Ga met hyperventilatie altijd naar de huisarts ; het lijkt een onschuldige ,stressgerelateerde aandoening, maar kan een voorbode zijn voor (toekomstige) hartklachten. Ook aan de hyperventilatie zelf kan soms iets gedaan worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ je van mij!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet zo medisch ingewikkeld maken ; het gaat maar om het idee.
Je kunt bij de apotheek een apparaatje kopen speciaal tegen hyperventilatie en ik geloof dant het Hyperfree heet en dat gebruik je tot de hyperventilatieaanval over is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding