Al verschillende weken hoofdpijn, wat helpt?

Ik heb al zo-goed als dagelijks hoofdpijn sinds eind februari. Ik ben half maart naar de dokter geweest omdat het maar niet over ging. De dokter heeft tests gedaan daar kwam uit dat het geen migraine was. Het kon spanningshoofdpijn zijn of iets neurologisch. Omdat hij er vanuit ging dat het spanningshoofdpijn was, schreef hij ibuprofen voor een 18 sessies kiné, daarna zou het over moeten zijn. Dus eigenlijk als van in april, maar nog steeds is het niet over.

Heeft hier nog iemand ervaring mee? Of tips die zouden kunnen helpen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
29K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als ik jou was, zou ik teruggaan naar de huisarts. Als hij je niet kan helpen, vraag dan om een verwijzing naar een specialist.
Ritsuka
10 jaar geleden
is het ook stress dan?
eet en drink je verder gezond en genoeg?
slaap je genoeg?
hoe is je houding?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tot 3 jaar geleden had ik redelijk wat last van stress, nu enkel nog een beetje de dag van een examen.
Qua eten en drinken zit het denk ik ook wel goed.
Ik slaap tussen de 7-8 uur per nacht ongeveer
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
beste brokenflower,
drink je genoeg? vooral als het warm is?
ga je genoeg naar de wc (om te drukken)?
zo niet?drink zoveel mogenlijk lauw water.
niet te veel.
als je s´morgens 2 glazen lauw water neemt s´middags 1 koud 1 lauw. en dan s´avonds 1 lauw.
dan zou je normaal moeten gaan drukken. als het echt om stress gaat luister dan naar klassieke muziek of chinese muziek..
dan moet je ontspannen.
of luister naar meditatie verhaaltjes.
ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen.
groetjes Vogelisvrij
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
- ik drink tussen 1.5 liter en 2 liter per dag.
- wc geen probleem
- stress heb ik nu niet echt Toch bedankt!

Het beste antwoord

Als jij al 18 x kine (fysiotherapie) gehad hebt, en al enkele weken pijnstillers slikt maar er verbetert niks, is het tijd om terug naar de dokter te gaan en nader onderzoek uit te laten voeren. Als het hoofdpijn was die voortkomt uit spierspanning, had je na al die behandelingen echt wel verbetering moeten merken.

Er kunnen allerlei oorzaken zijn, je zult zelf wel weten dat je, als je googlet op internet, de meest vreselijke toestanden tegenkomt. Als je je daar heel veel zorgen over maakt, kan dat zelfs een belangrijke oorzaak zijn van je hoofdpijn... Je komt in een soort zorgen-cirkeltje terecht waardoor je de hoofdpijn ook niet meer los kunt laten.

Maar laat je niet bang maken: hoofdpijn is een raar iets. Vaak heeft het een oorzaak die niet te achterhalen is en het kan naar verloop van tijd ook weer gewoon verdwijnen. Wat kan helpen om voor jezelf een beter beeld te krijgen van hoe het zit met jouw hoofdpijn, is het bijhouden van een hoofdpijndagboek. Hieronder een link naar een download.

En terug naar de dokter, dus!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De pijnstillers die de dokter voorschreef heb ik maar 2 weken ingenomen zoals hij voorschreef. Daarna heb ik nog 2 of 3x een dafalgan ingenomen wanneer de pijn te erg was tijdens de lessen. Voor de rest neem ik er geen in. De toestanden die je via google tegenkomt heb ik gewoon achter me gelaten, ik wil weten wat het is, maar niet heel de tijd lopen denken oh nee ik heb dat gelezen het is dat toch niet? Of dat?
Bedankt voor de link!

Andere antwoorden (6)

Ik herken dit heel goed, toen ik klein was had ik eigenlijk 3-5 dagen in de week hoofdpijn. Op een gegeven moment ben ik onder behandeling gekomen bij een allergoloog waar bleek dat ik enorm allergisch was voor allerlei dingen. Dit is uiteindelijk behandeld en het is al een heel stuk minder. De behandeling hiertegen heeft alleen wel ruwweg 5 jaar geduurd, maar dat is beter dan elke dag hoofdpijn.

Verder heb ik ook nog last van clusterhoofdpijn, dit is hele heftige hoofdpijn die over het algemeen niet zo heel lang aanhoudt. Een lage dosis gedroogde paddo's/truffels schijnt hiertegen te helpen volgens verschillende documentaires en medische instanties, maar dit heb ik zelf nog nooit geprobeerd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor de tip!
Jarenlang had ik vaak en veel hoofdpijn, een paracetamol hielp meestal wel. Totdat het niet meer hielp, maar dat had ik niet door.
Allerlei testen gedaan: niets.
Uiteindelijk bleek dat ik door de hoofdpijnpillen steeds vaker hoofdpijn kreeg!!

Advies: wanneer je hoofdpijn hebt, neem dan niet meteen een pilletje, maar ga bijvoorbeeld liever naar buiten de frisse buitenlucht in, maak een wandelingetje en ontspan. Dat werkt meestal.
Ga anders zeker terug naar de huisarts.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Pijnstillers neem ik zelden, enkel als de dokter het aanraad, of als ik in de les zit en de pijn niet te houden is en er al een raam openstaat en dit niet helpt.
Er is verschil tussen een zeurende hoofdpijn of een stekende hoofdpijn. Steken in het hoofd komen vaak aanvalsgewijs voor, een zeurende hoofdpijn is continue aanwezig en vaak voelbaar als een doffe pijn en een gevoel alsof er een band strak om het hoofd zit.

Wat hier nog niet gezegd is, is dat hoofdpijn ook kan komen door een verkeerde houding of door veel pc/tv.
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/80825-steken-in-het-hoofd.html

Wanneer je eens bent gevallen of geduwd en daarbij met je hoofd een slingerbeweging hebt gemaakt kan je ook hoofdpijn krijgen. Dit valt dan onder whiplash, veel mensen zijn zich daar niet bewust van.
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/ziekten/116493-whiplash-of-zweepslag.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kan ook hoofdpijn krijgen doordat er spieren in je schouder te veel opgespannen liggen. Ik heb daar soms last van. De dokter had me er spidifen 400 (niet te krijgen zonder voorschrift, wel die van 200 zijn vrij te krijgen) ervoor voorgeschreven en dat hielp om de pijn weg te krijgen. Maar intussen moest ik ook zorgen dat de schouderspieren ontspanden, dat kan door in te wrijven met tijgerbalsem of er een warm kersenpitkussen op te leggen. Ik heb ook een tijdje spierontspanners genomen op doktersvoorschrift. Ook oefeningen met de armen houden de spieren los.
Om te weten of het van je schouders komt, kan je best eens langs de dokter gaan, die weet waar hij juist moet drukken en dat voel je direct, je springt omhoog van de pijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De dokter dacht dat het door spanning kwam waardoor hij kinesitherapie en ibuprofen voorschreef, maar dat hielp niet.
De kiné heeft toen ook in mijn nek en op mijn schouders op verschillende plaatsen gedrukt, en sprong nergens van omhoog van de pijn.
Het kan ook door hormonen komen,de anticonceptiepil bv. of omdat je hormonaal uit balans bent.
Neem niet te vaak pijnstillers,leef regelmatig dwz. op tijd naar bed,niet te lang uitslapen als je doordeweeks wel vroeg eruit gaat.
Ik ben zelf chronisch hoofdpijnpatiënt,inmiddels al 40 jaar,kijk eens op de website van hoofdpijnpatienten.nl voor tips.
Hopelijk is het bij jou iets tijdelijks.
sterkte
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Pijnstillers neem ik zelden, enkel als de dokter het aanraad, of als ik in de les zit en de pijn niet te houden is. Voor de rest eigenlijk nooit, omdat het niet goed is. Tijdstip van slapen houd ik hetzelfde door de week en in het weekend. Alleen op gelegenheden als oudejaars avond e.d. niet. En uitslapen doe ik nooit, kon ik al van kinds af aan nooit. Bedankt voor de tip! Ik ga zeker eens op de site kijken.
Moederkruid kan heel goed helpen bij spanningshoofdpijn. Gember is ook een fijn middel. Verder yoga, regelmatige nek- en schoudermassage. Op youtube vind je bijv. wel goeie dingen op 'anti headache massage'. Qua voeding absoluut stoppen met elke vorm van caffeïne, dus geen koffie en thee, ook geen groene. Kruidendrank wel. Cola, ijsthee enzo bevatten ook caffeïne. Neem ook je suikeeconsumptie onder de loep. Verder niet roken, niet drinken. Ga naar een psycholoog voor het geestelijke aspect. Lucht je hart bij mensen. Laat een deskundige voetmassages verrichten op de juiste meridianen. Masseer hoofdhuid en slapen. Neem je hele levensstijl onder de loep, waak-slaapritme, eten. Oh, kaas is ook beter te vermijden.