Schokjes in Mn hoofd na xtc gebruik wat kan ik er tegen doen?

Hallo, ik heb sinds dinsdag 23 oktober 2018 hele tijd schokjes in Mn hoofd en Mn hand ook word ik heel soms duizelig, nou heb ik zaterdag op zondag wel xtc genomen, kaatste keer dat ik heb genomen was dit jaar april (gashouder) ik neem niet veel in max 1,5
Ik lees overal dat bij veel gebruik en vaak dot gebeurt maar dat is bij mij niet het geval, maar die schokjes zijn super iritant wie heeft dit nog meer en weet wat ik kan doen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
9.2K
Erna55
5 jaar geleden
Schokken in het hoofd zijn bekende nawerkingen. Niet alleen bij veel of vaak gebruik.
https://www.drugsinfo.nl/publiek/vraag-en-antwoord/resultaten/antwoord/?vraag=35093
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Nooit meer nemen!
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
+plus inderdaad, de eerste stap is stoppen met die bewustzijnsveranderde middelen te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Een error van je brein wat aangeeft dat je gewoon geen xtc moet gebruiken....
Ik zou sowieso naar de huisarts gaan.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Stoppen met die troep.
Je hoeft echt niet naar mij te luisteren.
Alleen naar je eigen lichaam.
Misschien is xtc op zich niet echt gevaarlijk of slecht, maar het wordt geproduceerd door gewetenloze geldwolven, amateurchemicli die vaak maar half sporen.

Antwoorden (1)

Dingen eten waar tryptofaan in zit.

---
https://www.vice.com/nl/article/7b5pqd/waarom-je-van-mdma-breinschokken-krijgt-en-wat-je-er-tegen-kunt-doen-948
dan heeft Cathy nog één laatste optie: tryptofaan.

"Als je jezelf in een staat bevindt waarin je serotonineniveau is uitgeput, dan moet je aminozuren eten, die de serotonineproductie bevorderen," legde ze uit. Dingen als kalkoen, zalm en eieren zijn dan wat je nodig hebt om je brein weer de oude te laten worden –maar eet niets anders bij je kalkoen, zoals koolhydraten of fruit, omdat dat er misschien voor zorgt dat de juiste stoffen je hersenen niet bereiken.
---
Een volgende keer kan je het wellicht voorkomen door minder te nemen.

---
"Het beperken van het mixen van drugs kan helpen," aldus Cathy. "Het gebruik van xtc en cocaïne tegelijkertijd kan bijvoorbeeld schadelijker zijn dan het afzonderlijk nemen van die drugs." Het verkorten van de gebruiksduur is ook een goede strategie; regelmatig een pauze nemen tussen de keren dat je drugs gebruikt kan de mate waarin breinschokken voorkomen doen afnemen.
---
Toegevoegd op 26 oktober 2018 10:02: tekst