Kan je toch een schildklierprobleem hebben als je t3/ t4 waardes goed zijn?

Verschillende lichamelijke klachten wijzen telkens op schildklierproblemen echter zijn mijn t3 t4 waardes goed, en daar is de kous mee af voor de huisarts. Zijn er andere factoren die geprikt kunnen worden bij schildklier problemen?

1.4K
Erna55
6 jaar geleden
Je hebt blijkbaar zelf een " diagnose" gesteld. Je huisarts, die geneeskundige is, heeft aangetoond dat je " diagnose" niet goed is. Vertrouw daarop. Laat de gedachte dat je toch een schildklieraandoening hebt, los.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je hebt geen schildklier probleem. Ga nogmaals naar je huisarts en leg uit dat je graag wil weten waar je klachten dan vandaan komen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Waarschijnlijk heb je bepaalde (vage) klachten die kunnen horen bij schildklierproblemen maar ook bij andere ziektebeelden. Vaak is het zo dat bij veel klachten het voedingspatroon en tekorten aan bepaalde voedingsstoffen mee kunnen spelen en ontregelingen van je hormonen. Allerlei ontregelingen samen kunnen soms leiden tot schildklierproblemen.

Antwoorden (1)

Dit zijn de waarden waarop je zou kunnen laten prikken. Wanneer je waardes vlak bij de grens zitten vinden doktoren het vaak wel prima, ik zelf heb echter al snel last van hele kleine afwijkingen. Als je zeker weet dat het je schildklier is zou, moet je niet zomaar opgeven! (maar laat ook andere zaken checken voor wanneer het iets anders is)

TSH 0,4 – 4,0 mU/l
T4 64 – 154 nmol/l
FT4 8 – 26 pmol/l
T3 1,2 – 3,4 nmol/l
FT3 3 – 8 pmol/l
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Erna55
6 jaar geleden
Je zegt : " als je zeker weet dat het je schildklier is, moet je niet zomaar opgeven ! "
Je kunt het alleen zeker weten wanneer dat uit een bloedonderzoek gebleken is.
De vraagsteller "weet" het niet zeker, de vraagsteller heeft zelf "verzonnen" dat er iets mis is met de schildklier.