ik slof uit mijn schoenen (met speciaal gemaakte steunzolen) hoe dit te verhelpen?

En hebt constant blaren aan de hielen hierdoor. Ik heb schoenen gekocht in een speciaalzaak vr steunzolen schoenen en heb me daar laten adviseren. Toe ik ze daar paste merkte ik niet op dat ze aan de hiel slofte(?) ,dat merkte ik pas op na wat wandelen. Nu zegt men dat mijn schoenen te breed zijn aan de hielen. Als ik de zool van de steunzool schoen op de steunzool leg zijn ze even breed. Wat kan ik doen? Hoe komt dit? Kan een schoenmaker iets doen?

3.6K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Koop schoenen waar het voetbed uitgehaald kan worden, vervolgens pas je ze op deze manier: haal het voetbed uit de schoen, leg de steunzool op die plek en loop een stukje op beide schoenen, waarbij je ook zogenaamd trappen loopt. De hiel van de schoen moet steun geven. Koop geen schoenen met een lage hiel, ballerina's zijn bijvoorbeeld meestal niet geschikt.

Het beste antwoord

Ik weet niet wie je steunzolen heeft gemaakt, maar meestal is dat een podotherapeut of een orthopedisch schoenmaker. Ik zou je eerst adviseren om daar naar terug te gaan, zeker omdat het er op lijkt dat de plaats waar je je schoenen hebt aangeschaft, dezelfde plaats is als waar je je steunzolen hebt laten maken. Zij weten wat voor steunzolen je hebt, waarvoor en waarom ze jou specifiek die schoenen hebben aangeraden.

Schoenen moeten natuurlijk altijd goed passen, maar als je steunzolen hebt is dit zo mogelijk nóg belangrijker. In de eerste plaats had of heb je blijkbaar bepaalde klachten waarvoor je ze nodig hebt, en daarbij heb je te maken met een losse zool die goed in de schoen moet blijven liggen bij het lopen. Dat is dus één ding waar goed naar gekeken moet worden. Vervolgens moet de schoen diep genoeg zijn; als je te hoog in de schoen komt te staan met je voet, zit de schoen minder comfortabel en zul je inderdaad ook gemakkelijker eruit glippen met je voet. Het meest handig zijn schoenen met een losse inlegzool, hoewel het afhangt van de dikte van je steunzolen of dat ook echt altijd noodzakelijk is. Verder moet de schoen goed op maat te sluiten zijn en vaak werkt daarvoor een veter- of klittenbandschoen het beste. Die zijn het beste in staat om de vorm van je voet te volgen en kunnen daardoor in combinatie met de steunzolen goed je voeten ondersteunen. Als een schoen met rits bijvoorbeeld net zo strak zou aansluiten als een goed aangetrokken veter, zou de rits óf de schoen snel kapot gaan. Al moet ik ook daar weer bij zeggen dat het afhangt van de reden waarom je steunzolen draagt of je die stevige sluiting ook nódig hebt.

Voor de rest hangen de eisen van de schoen echt heel erg af van je specifieke voetprobleem. De schoen moet vaak wel een bepaalde stevigheid hebben en de hak mag over het algemeen niet te hoog zijn. Daarom dus: terug naar de verkoper.

En ja: over het algemeen zijn problemen oplosbaar door een (orthopedisch) schoenmaker. Het is mogelijk om een schoen te hebben mét steunzool waar je niet uit sloft. Ik kan je natuurlijk niet verzekeren dat dat ook kan met déze schoen, maar als dat niet kan dan hebben ze je verkeerd geadviseerd. Het zou kunnen dat jouw looppatroon veel te maken heeft met het feit dat je uit je schoen loopt, maar dat hadden ze op kunnen c.q. moeten pikken en ook daar hadden ze je over kunnen adviseren. Kom je er niet uit, vraag dan je huisarts eens of die weet waar je terecht kunt voor jouw specifieke probleem.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Prima antwoord, plussen lukt niet.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Crea: het gaat niet om 'mijn' plusje hier hoor, maar ik lees dat de laatste tijd steeds van jou. Ik hád dat probleem ooit omdat sinds een verandering in de site - ik denk met de komst van het Café - plussen en minnen alleen nog maar kon op volledig scherm, en ik vaak dingen naast elkaar open heb staan. Heeft het bij jou te maken met de wijze van bedienen, dat je in feite niet - of niet meer - zonder gebruik van muis of evt. touchscreen kunt plussen of zoiets? Want eerder kon je het wél, toch? Is het iets wat opgelost gaat worden, voor zover je weet?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Er wordt aan gewerkt, meer mensen hebben er last van. Nee, ook met muis gaat het niet, dat heb ik al laten proberen. Ik gebruik een volledig scherm en heb daarnaast niets open staan (op het spraakprogramma na). De duimen schijnen weg te zijn, dus ik kom direct bij de cijfers waar het aantal plussen en minnen staat, daarvoor hoorde ik "link" voor die cijfers (afbeeldingen worden niet voorgelezen). Ik weet dat de meesten het hier geen punt vinden, dat ze van mij geen plussen krijgen, maar het is een leuke methode iemand een compliment te geven voor zijn/haar antwoord.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het lijkt me ook eerder vervelend voor jou dan voor ons. Maar het heeft dus niet per se met de bediening te maken, dat is wel apart dan. Ik zou suggereren het eens iemand te laten proberen zonder het spraakprogramma open, maar als er meer zijn met hetzelfde probleem, zal dat het wel niet zijn. Maar er wordt in elk geval aan gewerkt, dat scheelt. En de meesten zullen het geen enkel probleem vinden om in plaats van een plusje een reactie met compliment te ontvangen ;-) Het zijn dan wel de anonieme minnen waarover geklaagd wordt en niet de plusjes, maar toch is het altijd leuk om te weten wát iemand goed of zinvol vindt aan je antwoord. Al hoop ik voor jou en de anderen die hier last van hebben, dat het snel opgelost is.