Na het drinken van alcohol heb ik soms hele zware hartkloppingen. Hoe komt dit?

Zoals de vraag al zegt: ik heb hierna soms hele zware hartkloppingen. Het voelt alsof heel mijn ribbenkast op en neer gaat en alsof er ineens -tig liter bloed rondgepompt wordt.

Nu is mijn vraag, hoe kan dit? En is dit alleen bij alcohol mogelijk, of ligt het aan iets anders in mijn lichaam?

Wel belangrijk: het voelt niet vervelend, waardoor een bezoek aan de huisarts niet nodig is. Maar ik zou wel graag willen weten wat het is en waar het door komt.

Toegevoegd na 23 minuten:
Om het nog meer te verduidelijken: ik drink amper iets, maar áls ik ooit een biertje drink, dan voel ik dit een minuut of 5, waarna het weer stopt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
37.4K

Het beste antwoord

Van alcohol kan je bloeddruk snel oplopen!

Door die acute hoge bloeddruk kun je wel een verandering waarnemen!

Het zakt ook weer weg op het moment dat de alcohol word afgebroken!
Jouw lichaam reageert te heftig op alcohol, dus is het verstandig om het gewoon bij een lekker alcoholvrij drankje te houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat het niet vervelend voelt is geen reden om je huisarts hierover eens te raadplegen.

Ik zou dus deze vraag aan de huisarts voorleggen

en minder drinken ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bezoekje aan de huisarts is nooit verkeerd!
Misschien drinke je teveel?
Ja , ik ben nog maar 13, dus kan hier niet zo'n goed antwoord op geven :$!

Toegevoegd na 7 minuten:
Ga dan misschien toch maar voor de zekerheid naar je huisarts , misschien ( heb echt geen idee. ) vind je lichaam alcohol niet prettig?

Toegevoegd na 7 minuten:
p.s goeie vraag :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien gaat je bloed sneller stromen door de alcohol.
En gaat je bloed sneller stromen dat je daardoor hartkloppingen krijgt
http://www.uk.rug.nl/archief/jaargang38/30/07b.php
http://www.alcoline.be/index.php?option=com_content&view=article&id=66&Itemid=68&lang=nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan ook natuurlijk !
Helemaal niet op dit antwoord gekomen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan ook natuurlijk !
Helemaal niet op gekomen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom reageer je hierop als je het zelf niet weet? Een reactie kan ook. ;)
Sulfiet wat in wijn zit moet je vermijden. Sommige mensen krijgen na langdurig gebruik een overgevoeligheid voor sulfiet, wat leidt tot hartkloppingen, huiduitslag en vochtophoping.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik drink geen wijn ;)
Misschien moet je die ene ook maar laten staan en is het niets voor jou.
Het lijkt me ook iets als dat je het zelf 'verzint'. Je hebt het dus al eerder ervaren en zelfs meer dan 1x. Zeg het maar als ik het mis heb, maar wacht niet je 'gespannen' af totdat je het gaat voelen?

Spanning kan de druk op de borst veroorzaken.

Maar waarom iets doen waarvan je lichaam zegt: NEE?

---

MAAR het is nooit verkeerd om een keer naar je huisarts te gaan. Neem dan een biertje mee, als het toch binnen 5 minuten komt!!!
En ga dan NIET met de auto!!