Wat kun je het beste eten als je midden in de nacht wakker wordt?

Al paar dagen zo ineens wakker rond 3 uur in de ochtend, en dan heb ik moeite om weer in slaap te komen vanwege dat ik ineens honger heb. Wat kan ik het beste eten op dit soort momenten?

Gedurende de dag probeer ik genoeg te eten, maar dit gaat momenteel wat lastiger lmdat ik mij niet zo lekker voel.

Ritsuka
5 jaar geleden
4.2K
jc54
5 jaar geleden
Waar heb je zin in? Frikandel speciaal? Rolmops met slagroom?
tinus1969
5 jaar geleden
Wat bedoel je met 'niet zo lekker voelen? Grieperig? Ik zou dan kiezen voor trage koolhydraten. Iets als wafels/brood.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
niets . probeer je er tegen te verzetten .
Probeer weer verder te slapen .
Na enkele nachten gaat die behoefte vanzelf weg .
Ritsuka
5 jaar geleden
@tinus1969 heel erg misselijk, dat ik bijna moet overgeven. Zo'n beetje de hele dag. Het was gisteren gelukkig wat minder. @teun ik had echt een rammelende maag, dat lukte niet.

Antwoorden (2)

Je zou eigenlijk moeten voorkomen, dat je midden in de nacht wakker wordt met een hongergevoel. Er zijn snacks, die een goede nachtrust bevorderen, waaronder:

Banaan met amandelen
Kersen
Volkorencrackers met pindakaas
Pistachenoten
Warme melk
Volkoren ontbijtgranen met melk
Volkorenbrood met kip of kalkoen
Kruidenthee
Een aantal van deze snacks, kan je ook eenvoudig 's nachts eten. Maar zoals ik in mijn eerste zin al zei, je kunt "beter voorkomen dan genezen".
5 jaar geleden
Ritsuka
5 jaar geleden
Dank je. Zoals ik al zei voel ik mij niet zo lekker momenteel, daarom kan ik niet zoveel eten.
Ivana
5 jaar geleden
Ik neem altijd een plak ontbijtkoek. Ben iedere nacht wakker.
Je kunt gewoon eten waar je maar zin in hebt.
Een bolletje met pindakaas, een restje avondmaal, koud of opgewarmd. Een restje pizza idem. Maakt niet uit.
En er is niets mis met s nachts eten. Of op allerlei, voor veel mensen ongebruikelijke tijdstippen.