Erg veel last van mijn kuit wat is het?

Last van mijn linker kuit

Wat is er gebeurt

Ik ben 2 weken geleden erg hard ten val gekomen tijdens het crossen ( met quad )
Ik ben op de grond gevallen met een behoorlijke snelheid waarna de quad boven op mij gekomen is ( geen beknelling kon er zelf onderuit kruipen)

Direct na de val kon ik zelfstandig opstaan voelde wel wat pijn in mijn kuit en scheenbeen maar kon lopen ben vervolgens ook weer op quad gestapt en heb nog een halfuur gereden
Tot ik plotseling niet meer kon schakelen en de pijn erger werd.
Al snel kon ik niet meer staan op mijn been natuurlijk direct gekoeld en met het been omhoog.

Heb 3 dage rust genomen waarvan ik al snel minder last van mijn kuit had nadat de zwelling weg getrokken was en ik weer normaal kon lopen ben ik weer aan het werk gegaan.

Nu voel ik tijdens het lopen af en toe een lichte pijn soort steek niet storend verder maar het hoord niet.

Waar ik me meer zorgen om maak is de pijn die ik voel in rust wanneer ik mijn been niet beweeg is er niks aan de hand maar heb ik mijn been 5 min stil liggen en beweeg ik het dan ook maar een heel klein beetje dan schiet het er meteen in deze pijn is van korte duur 10 sec ofzo maar het doet zon erge pijn (op een schaal van 0t/m10 geef ik die pijn een 9)

Wat kan dit zijn ik ben niet iemand die graag naar de dokter gaat vraag me af of iemand dit ook ooit gehad heeft en weet wat het ksn zijn )

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (1)

Het is altijd lastig om op deze manier te bepalen wat de juiste diagnose kan zijn. Toch is het aan te raden je licht eens op te steken en naar je huisarts te gaan. Wanneer je dat niet wilt kun je ook een bezoekje brengen aan een fysiotherapeut. Stel dat je er te lang mee doorloopt en toch behandeling noodzakelijk wordt kan het moeilijker worden en langer duren voordat je 100% hersteld bent.