Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Kan het uitblijven van mijn menstruatie te maken hebben met mijn abortus?

Ik heb een maand geleden abortus gepleegd en alles is goed verlopen. Alleen zou ik nu mijn menstruatie gehad moeten hebben op 6 augustus, maar 9 dagen later heb ik nog altijd niks. Heeft iemand een idee hoe dit komt?

Weet jij het antwoord?

/2500

Na een abortus is je lichaam hormonaal flink in de war. Je lichaam moet eerst de zwangerschapshormonen kwijt, en weer teruggaan naar de reguliere hormonale cyclus. Dit kan even duren. ---------- Volgens deze site zou de eerstvolgende menstruatie 4-6 weken na de ingreep moeten beginnen: https://www.bloemenhove.nl/nl/abortus_hulpverlening/abortus_hulpverlening/periode_na_de_abortuspil Maak je je zorgen, dan kun je altijd even een belletje plegen naar de huisarts.

Toegevoegd op 15 augustus 2018 06:54: tekst
Bronnen:
https://www.bloemenhove.nl/nl/abortus_hulp...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100