Wat helpt tegen nekpijn?

Ik wou eergister een heuvel op fietsen maar kwam de berg niet op, ik rolde naar achter maar uit paniek drukte ik mijn rem in en de fiets viel op me en kukelde ik 1/2 meter naar beneden, hard met mijn hoofd tegen de grond gekomen, nu heb ik sindsdien veel pijn in de rechterzijde van mijn nek, het lijkt wel alsof de spier te klein is en het moet uitrekkenm erg naar gevoel als ik mijn hoofd beweeg. Wat helpt tegen de pijn en wat kan ik doen?!

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Wat je kunt doen is even de Huisartsenpost (HAP) bellen, nee NIET er naar toe gaan ...dat mag niet... Bel de HAP en vraag aan de verpleegkundige die je krijgt wat je het beste kunt innemen tegen nekpijn. Vertel hoe je met je hoofd hard op de grond gevallen bent en waar precies je veel pijn hebt. Hier krijg je -zij overleggen met de aanwezige huisarts- advies wat je mag/kan slikken aan medicatie en of je eventueel moet langskomen.
Wellicht kan je gewoon morgen langsgaan bij de huisarts en nu een paracetamol innemen, maar dat hoor je wel als je de HAP belt.
Succes @Brampje.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik zou ZEKER even naar de huisarts gaan, als je dalijk iets gescheurd of beschadigd hebt kan het nog erg rot gaan worden als je het negeert

Antwoorden (1)

Bij (acute) nekpijn is het goed om de nek te blijven bewegen en warm te houden . Dit ontspant de spieren en stimuleert de doorbloeding. Let hierbij op de pijn signalen van jouw lichaam. Oncomfortabel is oke, (hevige) pijn niet. Dit kun je doen door:

Het dragen van een sjaal.
Een warme douche te nemen
Voorzichtig de nekspieren masseren
Een nieuwe (werk)houding aanleren
Ontspanningsoefeningen te doen
fremar