Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Wat helpt tegen nekpijn?

Ik wou eergister een heuvel op fietsen maar kwam de berg niet op, ik rolde naar achter maar uit paniek drukte ik mijn rem in en de fiets viel op me en kukelde ik 1/2 meter naar beneden, hard met mijn hoofd tegen de grond gekomen, nu heb ik sindsdien veel pijn in de rechterzijde van mijn nek, het lijkt wel alsof de spier te klein is en het moet uitrekkenm erg naar gevoel als ik mijn hoofd beweeg. Wat helpt tegen de pijn en wat kan ik doen?!

Toegevoegd op 06 augustus 2018 22:07: omschrijving

Weet jij het antwoord?

/2500

Bij (acute) nekpijn is het goed om de nek te blijven bewegen en warm te houden . Dit ontspant de spieren en stimuleert de doorbloeding. Let hierbij op de pijn signalen van jouw lichaam. Oncomfortabel is oke, (hevige) pijn niet. Dit kun je doen door: Het dragen van een sjaal. Een warme douche te nemen Voorzichtig de nekspieren masseren Een nieuwe (werk)houding aanleren Ontspanningsoefeningen te doen

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100