Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Ik heb wat witte vlekjes op mijn huid, zijn dit pigment vlekken of toch wat anders?

Ik heb dus witte vlekjes op mn huid niet heel veel. Ik vroeg me af of dit een pigment vlekjes zijn of iets anders. Ik heb namelijk wel pigment vlek op mn arm maar die is donker.

Weet jij het antwoord?

/2500

Witte vlekken op de huid: pityriasis versicolor Deze aandoening komt zeer vaak voor. Maak je echter geen zorgen, pityriasis versicolor is niet ernstig en gaat meestal gewoon weer weg. De aandoening maakt zich kenbaar door witte vlekken op de huid, voornamelijk op deze delen: Borst en rug Armen en benen Delen van het lichaam die tijdens de zomer veelal worden blootgesteld. Witte vlekken als gevolg van pityriasis versicolor doen zich vooral voor in de heetste periode of wanneer de herfst net begint. De aandoening komt over het algemeen voor bij jongere mensen, veelal vanwege zweten, hormonale veranderingen of vochtigheid.

Bronnen:
https://gezonderleven.com/witte-vlekken-op...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100