Ik heb wat witte vlekjes op mijn huid, zijn dit pigment vlekken of toch wat anders?

Ik heb dus witte vlekjes op mn huid niet heel veel. Ik vroeg me af of dit een pigment vlekjes zijn of iets anders. Ik heb namelijk wel pigment vlek op mn arm maar die is donker.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.1K
Ritsuka
5 jaar geleden
Heb je een foto?
Z512099
5 jaar geleden
Het zou Vitiligo kunnen zijn: https://www.huidinfo.nl/w/witte-plekken-op-huid/

Antwoorden (1)

Witte vlekken op de huid: pityriasis versicolor
Deze aandoening komt zeer vaak voor. Maak je echter geen zorgen, pityriasis versicolor is niet ernstig en gaat meestal gewoon weer weg. De aandoening maakt zich kenbaar door witte vlekken op de huid, voornamelijk op deze delen:

Borst en rug
Armen en benen
Delen van het lichaam die tijdens de zomer veelal worden blootgesteld.
Witte vlekken als gevolg van pityriasis versicolor doen zich vooral voor in de heetste periode of wanneer de herfst net begint. De aandoening komt over het algemeen voor bij jongere mensen, veelal vanwege zweten, hormonale veranderingen of vochtigheid.
fremar
5 jaar geleden
Reddie
5 jaar geleden
Een bewijs dat het verhaal (de link?) rammelt, is:
"vooral voor in de heetste periode".
In die periode is de huid meer gebronsd, en zijn die vlekjes dus zichtbaar.
Als de huid wit is zie je ze niet.
En weggaan doen ze meestal niet.
Onschuldig zijn ze wel. Gewoon gebrek aan pigment.