Welke oefeningen zijn goed om de nek en schouders los te maken na krachttraining?

Ik heb na krachttraining wel eens wat last van de nek en schouders, spierpijn, en dat alles wat stijf lijkt.
Het gaat vooral om de trapezius spier, en de spieren van het schouderblad.

Wat zijn goede oefeningen om dit weer los te maken en zo snel mogelijk van de spierpijn af te zijn?
Foamrollen probeer ik al td doen voor de schouderbladen.

Ritsuka
6 jaar geleden

Antwoorden (1)

Er zijn verschillende oefeningen die je kunt doen om je nek en schouders los te maken na krachttraining. Denk aan schouderrollen, nekrollen, armen cirkelen, armen strekken, schouders ophalen en nekstrekken. Probeer ook eens een paar yoga-oefeningen zoals de kat-koe, de kraai en de schouderstand.
Bronnen:
een maand geleden