Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat verklaart de pijn aan mijn armplooi na het bloedprikken?

Ik heb 4 dagen in het ziekenhuis gelegen en ben in totaal 5 x geprikt geweest 1 was links waar mijn katheter in zat en 4x rechts waar ze bloed hebben afgenomen en dat is de plek waar ik nu pijn aan heb als ik mijn arm strek voelt het pijnlijk het stijf aan en sinds vandaag heb ik een blauw plek gevonden ergens naast mijn armplooi. Wat kan dit zijn?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
18.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Een blauwe of geirriteerde plek.
Van het insteken van naalden en infuusjes kunnen je aderen een beetje (flink) geirriteerd raken (en op den duur zelfs lekker ontstoken, daar had ik een abonnement op), en dan is de arm wat dik en stijf en soms ook blauw, of rood. Het trekt vanzelf weer weg.

Hou het wel in de gaten. Als het almaar dikker en roder en warmer wordt en je zelfs koorts krijgt, kun je een echte infectie hebben en daar moet je zeker mee naar de dokter.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het is niet blauw ofzo die plek maar echt naast mijn armplooi dat het blauw ziet. Mijn bovenarm doet ervan pijn. Voor de rest is er niks van roodheid of dik te zien alleen maar stijf en pijn dat het doet. Kan dat een infectie zijn dat is nu al een week bezig en wordt erger.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als het echt erger wordt, gewoon voor de zekerheid even naar laten kijken. Maar vergis je niet in hoe zeer een blauwe plek kan doen als die op de weefsels er omheen drukt, zeker als je je arm veel buigt.
Teveel pijn mag het echter niet doen, dus toch even hup, naar de dokter ermee.
Er zal een onderhuidse bloeduitstorting geweest zijn bij de bloedafname.Normaal dat dit nu nog maar zichtbaar en voelbaar is.Lijkt mij niets ernstig.
(Lees meer...)
fremar
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De plek is niet blauw maar naast mijn armplooi is het blauw,mijn bovenarm en armplooi doet veel pijn. Kan dat een infectie zijn?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding