Is mijn navel ontstoken?

Ik merk al een paar dagen dat mijn navel jeukt, en als ik (voorzichtig) een wattenstaafje in doe, er een gelige vloeistof zit. ook zijn de randen ervan gevoelig, want onhandig is qua kleding. Nu jeukte het vandaag zo erg, dat ik onbewust het open gekrabd heb. Nu ben ik gaan zoeken, en kom ik alleen vragen tegen wat je kan doen tegen een ontsteking. Is het ontstoken? Of heb ik iets anders?

alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
9.4K
Erna55
6 jaar geleden
Probeer deuk te verminderen op je navel.
Draag je kleding die drukt op je navel ? ( spijkerbroek )
Probeer eens wat losvallende kleding en slaap zonder ( pyjama) broek .

Antwoorden (3)

Het is mogelijk dat je last hebt van 'smettende navel'. Vocht in de navel, dit kan komen door traspiratie bv. Gelig vocht, zal de huisarts moeten beoordelen. In de bron wordt gesproken over speciale shampoo en ook een crême.

Ga eens langs bij de huisarts, deze zal het onderzoeken en je adviseren.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Jodiumshampoo wordt genoemd, waarom dan niet een beetje jodium (betadine zalf) op een wattenstaafje doen. I.i.g. even bellen met de huisarts(assistent)
Mocht je ooit een operatie hebben gehad aan bijv. galblaas, lever dan gaat men ook via o.a. de navel je buik in.
Als de wond binnen in niet goed gehecht of open is gegaan (littekenbreuk) is kan er wondvloeistof uit je navel komen en dat is een geelkleurige vloeistof.
Ben je geopereerd via je navel dan is het van groot belang dan je snel via de huisarts een verwijzing krijgt naar een specialist in het ziekenhuis daar als het een littekenbreuk is, jouw darm zich kan klemmen in de interne wond en een weg naar buiten gaat zoeken (Hernia) en dan ben je nog niet jarig.
Ook een navelbreuk kan dit vocht veroorzaken.
Hoe dan ook, een bezoek aan je huisarts moet je zekers even doen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het kan zijn dat je een schimmel hebt opgelopen bijvoorbeeld in de sauna of zwembad. Ik heb het zelf na een vakantie gehad. Je kunt schimmelzalf kopen bij de drogist en dit proberen.