Wat moet je doen om oorsuizen te voorkomen?

Ik ken zelf via-via iemand die euthenasie wilt aanvragen door oorsuizen. Dit klonk allemaal heel heftig en ik vroeg me af wat is verantwoord qua luisteren van harde muziek. Ik ga zelf niet na festivals of feestjes met harde muziek. Ik heb wel altijd oordopjes in tijdens het sporten op het hardst mogelijke volume van JBL. Is dit ook al gevaarlijk of moet dit wel gewoon kunnen?

een jaar geleden
Pieterke
een jaar geleden
De muziek (veel) zachter zetten. Dit onderwerp is de laatste tijd geregeld in het nieuws geweest. Googel er eens op. Tinnitus is tot heden onomkeerbaar.

Antwoorden (1)

Oordopjes met te harde muziek kan leiden tot oorsuizen, ofwel tinnitus. Om dat te voorkomen moet je dus je muziek zeker zachter zetten! Ook te harde muziek op feestjes of festivals of concerten kan leiden tot tinnitus. En geloof me, dat wil je echt niet hebben!!
een jaar geleden