Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb het gevoel dat ik niet adem, en stikkend gevoel. er is wel hyperventilatie bij mij vastgesteld maar heeft dit ermee te maken?

Ik heb vast gestelde chronische hyperventilatie. alleen nu heb ik de laatste tijd een adem waar ik zo erg bij na moet denken dat als ik iets ga doen zoals dit type dat het stopt. Het kost heel veel energie en soms voelt het ook of ik juist geen lucht binnen krijg, een verstikkend gevoel. Moet ik hiermee naar direct naar de huisarts of is dit gewoon een onderdeel van hyperventilatie en kan het geen kwaad?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
9.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Ik ben zelf geen arts dus ik weet het niet maar je kan altijd even de huisartsenpost bellen en het aan hen vragen. Bellen met een vraag mag altijd, daar zijn zij voor.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je het gevoel hebt dat je niet kan ademen zal ik zeker de dokter bellen, geen idee waar het mee te maken heeft maar bellen kan geen kwaad!.

Ps. Ik lig zelf nu in het ziekenhuis door astma dus gewoon bellen! succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De arts er naar laten kijken kan zeker geen kwaad. Mocht het benauwde gevoel van de hyperventilatie komen adviseer ik altijd een pepermuntje. Dan voel je je ademhaling beter. Dat is een trucje van mezelf en heeft mij in het verleden erg geholpen ;)
Veel sterkte Mimosa
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden