Wat moet je doen tegen hoofdpijn die al 3 maanden aanwezig is?

Ik heb al 3maanden hoofdpijn. Ik ben al zeker 10 keer naar de dokter geweest. Heb scans laten maken enzovoort maar hier is niets uitgekomen. Ik ben ook al naar een homeopaat geweest, hij vertelde mij dat ik een aantal zaken niet meer mocht eten. Dit deed ik dan en het hielp niet. Dan ben ik ook naar een neuroloog geweest zei vertelde mij dat ze dacht dat ik chronische migraine en spanningshoofdpijn heb ik moest hier pillen voor nemen maar dit werkte niet. Nu ben ik nog eens naar de dokter geweest en hij vertelde mij dat het dan door de stress kan komen maar ik zou dit zeer straf vinden want heb eigenlijk totaal geen stress. Ik krijg op het moment alleen maar stress door mijn hoofdpijn die niet weg gaat.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Kan iemand mij helpen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.7K
tinus1969
6 jaar geleden
Terug naar de neuroloog. Chronische migraine is een lastig probleem, vaak geldt hierbij dat je met langdurig verschillende dingen proberen tot de beste oplossing komt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
helemaal mee eens, maar het is ook beter om bepaalde dingen niet meer te eten. het duurt wel even voor je het resultaat merkt. je moet het een hele tijd volhouden.
Cryofiel
6 jaar geleden
Ik kan me voorstellen dat je wanhopig bent. Toch is het niet verstandig naar een homeopaat te gaan. Homeopathie is immers bewezen onwerkzaam. Een kruidengenezer zou eventueel wel kunnen, al is dat een erg beperkte zienswijze. Ga vooral naar een echte arts. Die weet waar hij het over heeft en kijkt breder dan wie dan ook. Laat je ook niet verleiden door supplement-gelovigen. Of ze nu zink, magnesium of iets anders aanbevelen, het aanvullen van een niet-bestaand tekort kan erg schadelijk zijn.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
daar ben ik het mee eens, maar zoals ik al eerder beschreef; dat van die voedingsmiddelen werkt wel degelijk, mits het ook volgehouden wordt.
Cryofiel
6 jaar geleden
Voeding is inderdaad van belang. Vooral het vermijden van producten die de hoofdpijn opwekken of verergeren. Ook de variatie is belangrijk, om geen tekorten op te lopen. Maar dan blijft nog steeds gelden dat het aanvullen van een niet-bestaand tekort erg schadelijk kan zijn. Pas dus op met al die rare claims dat je beslist zink, magnesium, vitamine B of whatever zou moeten nemen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Zelf heb ik clusterhoofdpijn, 2 jaar mee rondgelopen voordat ik “antwoord” kreeg Probeer eens een hoofdpijn dagboek bij te houden, om schrijf de hoofdpijn, hoe voelt het? Sta je ermee op? Wat maakt het erg? Wanneer zakt het af?
Hiermee naar de neuroloog gaan , dit heeft mij in ieder geval zeker geholpen!
Ontzettend veel sterkte !
Cryofiel
6 jaar geleden
Goede tip, nikki23033! Beter dan zomaar een wild idee volgen dat je ergens op een internetforum hebt gehoord. Als je dat doet raak je voor je er erg in hebt verzeild in leuk klinkende, maar zinloze of zelfs riskante "therapieën" zoals het slikken van extreme hoeveelheden vitamine C of een mineraal zoals zink of wat dan ook. Beter pp de expert vertrouwen dan zelf gaan experimenteren. Hoewel je zelf natuurlijk je eigen lichaam het beste kent. Luister dus vooral naar een specialist (en niet naar een internetgoeroe, ook al is die nog zo goedbedoelend), maar alleen als die specialist ook naar jou luistert.

Antwoorden (2)

Bijna iedereen heeft stress, stress is namelijk een heel breed begrip.
Velen hebben meer stress dan ze zelf doorhebben, denk bijvoorbeeld aan elke dag in de file staan.

Je zegt zelf al de de hoofdpijn ook stress geeft. Dat klopt helemaal en zo zit je mogelijk in een neerwaartse spiraal.
Het wegnemen van een deel van de oorzaak heeft dan geen effect meer, doordat de hoofdpijn zichzelf deels in stand houdt.

Ook zijn er vaak meerdere oorzaken.
Voeding, stress, enzovoorts.
Allemaal aanpakken is dan nodig.

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik raad dan ook aan door meerdere dingen tegelijk te doen.
Gezond eten, gezond leven, bepaalde supplement als geneesmiddel nemen en een behandeling.
Niet perse die onderstaande link, maar ik raad je wel aan die helemaal te lezen.
https://drsvanderveen.eu/Hoofdpijn-en-triggerpoints/

Toegevoegd na 1 dag:
Cannabis wordt in een ander antwoord genoemd.
Dat is zeker een optie, maar let een beetje op als je dat naast hoge magnesium dosering probeert, dat kan heftigere effecten geven dan normaal. (leuk als dat de bedoeling is, maar naast je hoofdpijn nu even niet)
https://www.420magazine.com/forums/cannabis-facts-and-information/72943-how-magnesium-levels-your-body-affect-quality-your-cannabis-high.html
De 600 mg per dag is een medicinale hoeveelheid, ik zou zelfs nog wat meer adviseren. Pijn is een sterke stress factor en je lichaam verbruikt daardoor veel meer van bepaalde stoffen dan normaal.1000 mg kan prima een maand lang zonder gevaarlijke bijwerkingen, dat is echter geen hoeveelheid de je jaren neemt zonder overleg met een arts.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
interessante info +
Hoi Brenda,

Wat vervelend om te horen. Jouw verhaal is heel erg herkenbaar. Ik heb vrijwel hetzelfde gehad. En dat met afwisselende perioden van geen last met heel veel last, bijna 15 jaar lang. Gelukkig kan ik zeggen heb gehad, want ik heb nu vrijwel nooit meer last. Wat mij direct geholpen heeft is CBD/THC olie. Dit nam echt direct alle geestelijke en lichamelijke spanningen weg, waarvan ik niet wist dat ze er waren, net als jij. Tevens helpen de stofjes hierin wetenschappelijk bewezen pijnstillend en verbeteren ze erg veel processen. Als je meer info wilt kan je me ook mailen. Doe dat op mijn naam @hotmail . com. Ik hoop echt dat het voor jouw ook de oplossing is! Groetjes, Sjoerd van Stralen
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Cryofiel
6 jaar geleden
CBD olie is momenteel een hype in de alternatieve wereld. Het zou een wondermiddel zijn. Welke kwaal of klacht je hebt maakt niet uit, het helpt altijd, bij iedereen, tegen elke kwaal, mef nul bijwerkingen. Ja ja... Gelukkig zijn echte medici realistischer. Ook hier geldt: als iets te mooi klinkt om waar te zijn, dan IS het te mooi om waar te zijn.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Toch fijn voor @Sjoerd dat hij er wel baat bij heeft gehad.
Cryofiel
6 jaar geleden
Dat kun je niet zeggen. Niemand weet of Sjoerd verbetering merkte DOOR de cannabis, of ONDANKS de cannabis. Het is heel verleidelijk om alleen naar Sjoerd te kijken. Maar dan hebben we slechts één ervaring. En we kennen de context niet. Echte medici kennen duizenden "Sjoerds". En ze kennen de context. Op basis van de duizenden "Sjoerds" *met* context zijn die experts een stuk genuanceerder. Dat lijkt mij heel wat realistischer.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Wellicht weet jij ook wel dat er vele 'Sjoerds' zijn die een zelfde positief verhaal vertellen maar door de vasthoudende wetenschappelijk georiënteerde genegeerd wordt.
Jammer.
Cryofiel
6 jaar geleden
Nee hoor. De onderzoekers kijken overal naar. Daarom zien ze zoveel meer dan niet alleen de "Sjoerds" die positieve verhalen vertellen. Ze zien:
--  De "Sjoerds" die positieve verhalen vertellen en daadwerkelijk verbetering voelden *dankzij* cannabis.
--  De "Sjoerds" die positieve verhalen vertellen, maar waarbij de verbetering door een andere behandeling werd bereikt. Dat deze "Sjoerds" toevallig cannabis gebruikten tijdens die werkzame andere behandeling bleek bijzaak te zijn.
--  De "Sjoerds" die positieve verhalen vertellen, maar bij wie in werkelijkheid niets bleek te zijn verbeterd. Bij deze "Sjoerds" was het alleen maar het *idee* dat er iets zou moeten verbeteren.
--  De "Sjoerds" die nadelen ondervonden van de cannabis, maar die dat niet op allerlei sociale media rondbazuinen. Ik vertrouw liever op onderzoekers die ALLE "Sjoerds" meenemen bij hun meningsvorming, dan op mensen die slechts een klein gedeelte bekijken.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Laatste alinea: Er zijn vele 'wetenschappelijke' onderzoeken gedaan waarbij de de pieken buiten beschouwing gelaten worden. Noem dat maar "alle Sjoerds".
Cryofiel
6 jaar geleden
De pieken bestaan uit slechts enkele Sjoerds. Er is een goede reden om die buiten beschouwing te laten. Blijft over: 96% van alle Sjoerds. Ik vertrouw liever op onderzoekers die ALLE "Sjoerds" meenemen bij hun meningsvorming (ook als de wetenschappelijke lessen uit het verleden hebben laten zien dat je de 4% extreme gevallen buiten beschouwing moet laten), dan op mensen die slechts een klein gedeelte bekijken. Zelfs als je de redenen ontkent waarom de pieken niet worden meegenomen, bestaan de onderzoeken dus uit 96% van alle Sjoerds. Nog altijd stukken beter dan alleen de meetfouten en mogelijk de uitzonderingen te bekijken.