Waarom heb ik altijd jeuk tussen mijn benen?

Ik heb al sinds een jaar last van jeuk tusssn mijn benen. De jeuk zit op mn benen onder of tussen mn balzak, maar ook boven mn penis bij mn schaamhaar.

De jeuk is dagelijks een probleem. Normaal krab je simpelweg de jeuk weg, maar het is een beetje een slechte plek om aan te krabben, maar het zit continu in de weg.

Meestal krijg ik het als ik een iets te strakke broek aandoe. Dit kan onderbroek of gewoon lange broek zijn. Zelfs als ik een prima onderbroek aandoe krijg ik gewoon hele erge jeuk. Bij elke kledingstuk dat mijn schaamhaar platdrukt of onder mn ballen een beetje omhoogdrukt krijg ik die jeuk, maar het probleem is ook bijvoorbeeld in bed, waar als ik mn benen bij elkaar doe ik jeuk krijg op de plekken waar mijn schaamhaar tussen mn benen en balzak zit.

De jeuk is makkelijk te recreeren, maar wat het veroorzaakt, is me onbekend. Simpelweg zou ik zelf zeggen dat het komt doordat mn schaamhaar zo platgedrukt ligt, maar hoe komt het dat ik dan de enige ben die het heeft, terwijl niemand van mn leeftijd zn schaamhaar getrimt heeft (16 jaar)?

Hoe komt dit en hoe voorkom ik het?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
26.4K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het kan een schimmelinfectie zijn.
Op naar de huisarts dus.
Cryofiel
6 jaar geleden
Het kan inderdaad een (huid)schimmel zijn, of eczeem, of een combinatie. Het is ook mogelijk dat je overgevoelig bent voor één van de componenten van je wasmiddel of wasverzachter.
tinus1969
6 jaar geleden
Precies, dus:
1. Naar de huisarts.
2. Ander wasmiddel en geen wasverzachter.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik heb hetzelfde probleem, er zijn ook een beetje rode plekken omdat ik er best wel vaak aan krabben ben. Ik draag strak ondergoed en strakke lange broeken waardoor ik best vaak zweet daar. Ik heb me nog nooit geschoren dus het is best lang daar beneden. Kan het zijn dat het schaamhaar het zweet vasthoud omdat het zo veel haar is en dat het daardoor irriteert? Ik douche ook maar 2 keer per week dus ik spoel het niet iedere dag met lauw water af. Ik denk persoonlijk niet dat het een soa ofzo is want ik ben een jongen van 15 en heb nog nooit geslachtsgemeenschap gehad. Please iemand help haha.
Sorry voor het lange verhaal maar wil gewoon alles goed duidelijk uitleggen.

Het beste antwoord

Mogelijk heb je last van exceem of een SOA, ga dus naar je huisarts en laat je onderzoeken. Ook is het mogelijk dat je last hebt van bv nylon slips.

Je kunt allerlei punten aandragen, zoals platgedrukt schaamhaar of kledingstukken die in de weg zitten, maar zolang het gedachten zijn, ideeën, weet je niet waar het aan ligt en kan je dus niets DOEN hiertegen.

Mocht je dit nog niet geprobeerd hebben, laatste poging misschien, koop een paar KATOENEN slips , deze irriteren niet. Kunststof ondergoed ademt niet en daar krijg je last van. Katoen is een prettig materiaal om te gebruiken voor kleding, zoals in dit geval ondergoed.

Als je hier echt continu last van hebt, mogelijk heb je last van een exceem of een soa, is het verstandig om niet meer te informeren online, maar medische hulp te zoeken.

Waarom je last hebt van jeuk kan meerdere redenen hebben, ga beter naar de huisarts. deze kan je onderzoeken.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dergelijke jeuk kan worden veroorzaakt door een (huid)schimmel. Ook lokaal eczeem is een mogelijke veroorzaker.

Schimmel en eczeem kunnen ook in combinatie optreden. Daarbij veroorzaakt de eczeem de jeuk. Daardoor ga je krabben, waarbij je de huid een klein beetje beschadigt - en daarvan maakt de schimmel dan weer gebruik om zich te verspreiden. De schimmel irriteert het nieuw veroverde gebiedje, waardoor je ook daar eczeem krijgt. De schimmel veroorzaakt dus eczeem, de eczeem veroorzaakt jeuk, de jeuk veroorzaakt krabben, het krabben veroorzaakt schimmel.

Maar goed, voor dergelijke problematiek ga je het beste lang de huisarts. Deze klachten komen namelijk redelijk vaak voor. De huisarts kan constateren of het schimmel is, of eczeem, of een combinatie, en jou daarvoor een geschikt middel voorschrijven.

Een andere mogelijkheid is dat je overgevoelig reageert op één van de componenten van je wasmiddel of je wasverzachter. Dat kun je eenvoudig testen door eens een week of twee, drie een ander wasmiddel en een andere (of: geen) wasverzachter te gebruiken. Als de jeuk dan geleidelijk verdwijnt, weet je dat het daaraan heeft gelegen.

Kijk zelf welke van de twee routes (huisarts, of wasmiddel/wasverzachter) je het eerst wilt proberen - of misschien wel beide.

Cryofiel
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+ wasverzachter (gebruik overbodig trouwens) kan zeker de oorzaak zijn.
https://omaweetraad.nl/diversen/wasverzachter
probeer eens daktarinpoeder dat is gewoon te koop bij drogist. Koop dan de poeder en niet de creme. Als het schimmel is, is het belangrijk dat je huid droog blijft op de warme plekken en dat doet die poeder .

Toegevoegd na 2 minuten:
Indien schimmelinfectie: met die poeder is de jeuk over na 12 uur.