Wat helpt (op korte termijn) tegen kramp en diarree?

Vaak krijg ik een dag na het eten van pannenkoeken diarree en kramp. Hoe kan ik ervoor zorgen dat die kwalen snel weggaan?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
9K

Antwoorden (2)

Dat is niet goed, natuurlijk. Misschien kan je beter geen pannenkoeken meer eten. Of probeer ze in een ander soort vet te bakken, want mogelijk is het vet de oorzaak van jouw klachten.

Een mogelijk helpende remedie is om na de pannenkoeken kamillethee te drinken. Dat helpt je maag en darmen bij het verwerken van de maaltijd.
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Goed advies dus voor de verandering weer een + ;-)
Om een goed antwoord op je vraag te kunnen geven is eigenlijk meer informatie nodig. Wanneer je ook last van je darmen hebt na het eten van andere tarweproducten zou het kunnen duiden op een overgevoeligheid voor gluten. Dit lijkt me echter niet heel waarschijnlijk, omdat gluten moeilijk te vermijden zijn en je dan waarschijnlijk veel vaker last had gehad. Een andere mogelijkheid is het prikkelbare darm syndroom. Dat past bij de symptomen die je beschrijft, maar ook in dat geval had je waarschijnlijk vaker last gehad dan alleen na het eten van pannenkoeken.
Een middel dat bij veel mensen goed helpt tegen buikkrampen is pepermuntolie. Dit is te koop in capsules, bijvoorbeeld http://www.leef.nl/tempocol-60cap.html