Wat kan ik voor ziekte hebben?

De laatste tijd rook ik af en toe een sigaretje denk hierbij aan 3 a 4 per dag. Maar nu heb ik de laatste tijd opeens na een sigaretje erg veel last van duizeligheid en trillende benen, ook speelt er soms misselijkheid een rol. Maar als ik dan trillende benen heb, moet ik me echt vasthouden om de paar meter om niet door m'n benen te zakken, na meestal een kwartiertje tot een half uur gaat het meestal wel weer goed, verder heb ik nog nooit last hiervan gehad. Wat kan dit zijn? Of kan dit liggen aan het roken? Ik heb ook op internet gekeken voor eventuele symptomen, en hier kwam uit dat het eventueel een tumor* is, maar dit lijkt me onlogisch. Ook de ziekte van meniere kwam eruit maar ook dat denk ik niet. Weet iemand iets wat het zou kunnen zijn?

*mijn moeder heeft wel een hersentumor gehad, een deel is verwijderd, nu alleen nog een goedaardige deel

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ik ben geen expert en heb helemaal geen verstand van zulke dingen. maar een idee kwam in mij op dat het misschien te maken kan hebben met zuurstof gebrek? doordat je rookt, krijg je dus geen zuurstof binnen wanneer je rook in ademt, wat misschien bij jou om een bepaalde reden een erger effect krijgt. kan makkelijk fout zitten, is maar een idee.
Erna55
6 jaar geleden
Wanneer je je alleen ziek voelt na een sigaret, dan is de remedie om niet meer te roken.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Weet je zeker dat het sigaretten zijn die je rookt? Het lijkt erop dat je blowt en stoned bent
alexf52889
6 jaar geleden
JoanDArc ja het zijn gewone marlborro sigaretten, ik koop ze zelf bij de AH en zijn gewoon dichte pakken
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@Alexff52889, dan kan het dus niet aan de kwaliteit van de sigaretten liggen, er moet iets bijkomstig gebeuren, door of na het roken.
Als iemand voor het eerst een sigaret rookt en inhaleert kan men misselijk en draaierig worden. Prima om het gelijk af te leren.

Antwoorden (1)

Als je begint met roken kan misselijkheid vaak voorkomen. Maar dat je bijna niet kan lopen is niet goed, het is beter als je stopt met roken.