Wat heeft mijn moeder?

Ze is duizelig, hoort oorsuizen en het voelt alsof ze draait.
Geen koorts.
Liever hier even vragen dan meteen de weekendarts van zn bed te lichten

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Antwoorden (9)

Ze kan een onschuldige evenwichts stoornis hebben, dan is het vloeibare in het slakkenhuis in je oor, wat je gewichtsorgaan zit in je oor, niet meer vloeibaar daar kan het van ontstaan, ik zou wel de huisartsen post bellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ga voor de zekerheid even langs de huisartsenpost als het niet snel verbeterd.
Slijtage aan het evenwichtsorgaan behoort tot de mogelijkheden, daar zijn fysiotherapie oefeningen voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat je moeder naast duizeligheid last heeft van oorsuizen ligt het voor de hand om de oorzaak te zoeken bij een van de evenwichtsorganen. Het komt na een griep of verkoudheid nogal eens voor. maar het kan ook andere oorzaken hebben. Het beste kan ze een afspraak met de huisarts maken, zeker als het erger of niet minder wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Duizeligheid kan ook een gevolg zijn van een te hoge bloeddruk. In ieder geval even naar de huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bel even naar de huisartsenpost, ze moet nagekeken worden, die artsen zitten daarvoor, wij kunnen alleen raden naar wat ze mankeert, duizeligheid en oorsuizen zijn een goede reden om te bellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben geen dokter maar het zou de ziekte van meniere kunnen zijn.
Het is dan ook niet echt gevaarlijk maar heeft met je evenwichtsorganen te maken.
De huisarts weet hier meer van.
12 jaar geleden
Dat kunnen grofweg twee dingen zijn :

- verklaarbare duizeligheid door vocht in het binnenoor, bijvoorbeeld bij verkoudheid, na een klap op het hoofd oid, en vaak (meestal) gaat dat vanzelf weer over

- ' onverklaarbare' duizeligheid (zonder directe aanleiding) die in aanvallen komt en gaat. Vaak hoort er ook oorsuizen (tinitus) bij, en op de lange duur gehoorverlies. Kan in één of beide oren plaatsvinden. Dit noemen we de Ziekte van Meniere, en er is GEEN behandeling voor, hoewel voor sommige mensen pilletjes de duizeligheid kunnen verminderen. Het komt in aanvallen, vaak vooral na drukte of verblijf in lawaaiierige ruimtes.

In ieder geval is het niet iets levensbedreigends waarmee je onmiddellijk naar de huisarts moet, maar kan het WEL een chronische aandoening zijn, en is een bezoekje aan de huisarts maandag (eerder is niet noodzakelijk) wel aan te bevelen.

Meniere is een ziekte die gerelateerd lijkt te zijn aan migraine, en op dezelfde manier zeer ernstig of vrij mild, regelmatig (zelfs voortdurend) of af en toe in aanvallen komt. De huisarts zal haar zeker doorsturen naar de KNO-arts voor verder onderzoek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ze het tot maandag kan uitzingen zou ze tot die tijd Cinnarizine kunnen gebruiken.
Het wordt ook verkocht als Primatour (wel duurder) en helpt de duizelingen een beetje te onderdrukken.

Dus niet gebruiken in plaats van naar een huisarts te gaan maar even als lapmiddeltje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vaak zijn deze klachten onschuldig en als je moeder verder geen krachtverlies of neiging tot flauw vallen heeft hoeft je echt niet vandaag gelijk naar een dokter.Rustig aan bewegen,niet te snel van houding veranderen is dan verstandig.Meestal ligt er een virus infectie aan deze klachten ten grondslag,kan een verkoudheid zijn warbij de oren mee doen.
Morgen (na het weekend) even voor de zekerheid met je Huisarts overleggen is prima.