Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Waardoor heb ik bruine afscheiding?

Ik kwam thuis en ging naar de wc en zag dat ik bruine afscheiding in mijn onderbroek had. Ik heb dit nog nooit eerder gehad midden in een pil strip (anticonceptiepil). Als ik aan het einde van mijn menstruatie heb ik bruine afscheiding. Na elke strip heb ik een stopweek, ik slik de pil nooit door. Ik heb een strip van 21 pillen en ben pas bij de 6de pil. Het stinkt niet, het is geurloos. Wel gebruik ik antibiotica. Misschien ligt het daar aan. Ik ben 4 dagen geleden er mee begonnen. De 3de dag heb ik overgeslagen en de 4de dag weer 1 genomen. En nu deze avond zag ik bruine afscheiding. Weet iemand hoe dit komt en of het iets te maken heeft met de combinatie van de pil en antibiotica? Ik heb namelijk niet het idee dat ik zwanger ben.

Weet jij het antwoord?

/2500

Tijdens het gebruik van veel antibiotica beschermt de pil niet volledig. Het wordt aangeraden om een condoom te gebruiken! Misschien dat de spotting/bruine afscheiding door de antibiotica is ontstaan. Maar het hoeft niet. Het is in ieder geval niets om je zorgen over te maken. Ook zonder gebruik van antibiotica kan spotting of bruine afscheiding tijdens de pilstrip voorkomen. Dit is normaal en meerdere vrouwen hebben hier last van (ik ook). Sommige meer dan andere. Zolang het niet gaat lijken op een menstruatie (tussentijdse bloeding) hoef je je geen zorgen te maken. Wanneer je wél vaker tussentijdse bloedingen krijgt buiten je stopweek om, kan je een bezoekje brengen aan je huisarts. Deze kan je eventueel een andere pil voorschrijven. Voor de zekerheid kun je natuurlijk altijd een zwangerschapstest doen ;)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100