Hoe lang duurt de genezing van een chemisch brandwondje?

Gister was ik bij een vriend die het grappig vond om op een metalen rondje antivries te doen en duwde deze een paar keer op mijn arm. Het prikte een beetje en stom dat ik hem vertrouwde en het gewoon zag als geklier.. ook omdat ik er toch (zo goed als) niks van zag, maar na eventjes werd het wat roder. Nu de dag er na, zie je de rondjes nog steeds.

Op een plekje wat overlapt zit een klein blaartje, maar amper een blaar te noemen. Eerder is het wat dikker. De huid is roze, rustig en prikkelt een beetje maar is wel een paar tinten donkerder dus je ziet het duidelijk. Kan iemand mij vertellen hoe lang het duurt dat dit verdwijnd? Het zit nog op mijn onderarm en het valt zo op ..

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.2K
Ritsuka
6 jaar geleden
ik vraag mij serieus af of je met zo'n persoon nog vrienden wilt zijn.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Mja, inderdaad maar wat anders in staan al dachten we gister allebei dat het wel meeviel .. niet dus. Maar ik maak mij nu eerst zorgen om deze plekjes.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik dacht dat elke vorm van brandmerken verleden tijd was.
https://deniekasan.wordpress.com/2013/09/24/brandmerken-van-slaven/
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Oke, dus een nuttige reactie, kan dat ajb?
Erna55
6 jaar geleden
Over de verzorging van brandwonden kun je veel vinden. Had je daar nog niet gezocht ? https://www.thuisarts.nl/brandwonden/ik-wil-mijn-brandwond-behandelen

Het beste antwoord

Als je bij de huisarts een wratje laat wegbranden met vloeibare stikstof duurt het 3 tot 4 weken voordat het korstje afvalt.

In feite is een behandeling met vloeibare stikstof ook een chemische verbranding.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Eindelijk een reactie waar ik iets mee kan! Dat is een goed punt inderdaad, dank je :).

Andere antwoorden (1)

Dit is een uitwerking van de irriterende werking van ethyleenglycol. Zorg dat restanten van de antivries volledig van de huid zijn verwijderd. Wees verder voorzichtig en kijk uit of de wonden niet open gaan. Gebeurt dit wel, hou de wond dan goed schoon en bedek deze met een gaasje. In het ergste geval heb je twee weken last van, maar in de meeste gevallen is het al met een aantal dagen sterk verminderd. Mocht het zijn dat de wonden dikker of pijnlijker worden neem dan contact op met de huisarts.