Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Ik heb sinds twee maanden exceem op myn gezicht, oorzaak waarschijnlijk stress. Heb dit nooit eerder gehad. Iemand een idee wat ik er tegen kandoen?

Exceem rond mond en breidt zich nu ook verder uit, wat doe ik ertegen? Metronizadol werk niet.

Weet jij het antwoord?

/2500

Deze vraag kun je beter aan je huisarts voorleggen. Hij/zij weet vast wel wat helpt. Als je metronizadol van je huisarts hebt gekregen, kun je altijd om iets anders vragen om uit te proberen.

Als de oorzaak stress is wat je zegt dan moet je de stress aanpakken. Je kunt dan wel van allemaal zalfjes gaan aanschaffen maar dat is symptoombestrijding, wat ik ook best begrijp, want eczeem is niet fijn. Maar voor een lange termijn effect zal je toch echt iets aan je stress moeten doen, alleen dan zal je blijvend resultaat zien.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100