Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Als ik mijn bril afzet blijf ik de afdruk voelen op mijn gezicht, is dat normaal?

Sinds een week heb ik een bril. Als ik die een paar uur op heb gehad en hem afzet dan blijf ik de hele avond de afdruk voelen op mijn neus en rond mijn ogen. Heel vervelend.
ik heb aangezichtspijn aan een ongeluk overgehouden waarvoor ik pijnstilling gebruik. Weet niet of ik daardoor gevoeliger ben.
Ofdat dit gevoel normaal is bij een eerste bril.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Op zich kan dit nog wat wennen zijn, maar ik zou wel terug gaan naar de opticien met deze "klacht" . Het kan ( of deels) ook aan de afpassing liggen van deze bril afstellen daarvan is precisiewerk en wanneer de pootjes knellen of hinderlijk tegen de achterkant van het oor aan drukken dan is dit vaak niet direct merkbaar wanneer je de bril ophaalt bij de opticien. Na de bril enkele uren gedragen te hebben merk je dan pas dat de pootjes iets blijken te knellen op de zijkant gezicht of soms naast het oor. Afpassen monturen is vakwerk en komt aan op balans en Soms gebeurt het dat de pootjes (veren heten ze) iets aan de lange kant zijn. Ze kunnen een poos bijna onopgemerkte druk geven wanneer je bijvoorbeeld met je hoofd tegen een kussen aanzit op bank of een stoel. Dit gevoel wordt tijdelijk als 'eigen ervaren' en na afzetten registeren de hersenen poosje dit als 'gemis'. Wat ook nog kan is dat de gevoelige uitlopertjes van de aangezichtszenuw in gezicht alles net iets meer triggert dan bij andere brildragers. .

Bronnen:
langdurige optiekervaring ;)

Ik ben al 30 jaar aan de bril ook ik heb dat nog steeds.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100