Dat hangt ervan af hoe de stand van je voeten is. Als je voeten 'gestrekt' liggen (tenen zo ver mogelijk uitsteken) en je hebt dan deze klachten -- naar de huisarts ermee. Als echter je tenen naar je buik wijzen, trek je extra hard aan de pezen van voeten, onderbenen en evt, je onderrug en zeker direct na het sporten of gymmen belast je ze dan extra zwaar...en dat voel je! In dat geval is het niet meer dan normaal; net als bij het rekken en strekken na lichamelijke inspanning mag je dan best iets voelen.

Overigens heeft ook de temperatuur invloed (of zou invloed kunnen hebben). Als je bij koude en warmte dezelfde klachten hebt, zou ik ook zeker naar de huisarts gaan; maar als je bij koude wel last hebt en bij warmte niet, is het logisch dat je meer tijd aan een warming-up moet besteden. [methode om uit te maken wat het geval is: verdwijnt de last als je ca. 5 minuten onder een warme douche gaat staan, zo warm dat je het nog net kan hebben? als je dan geen last meer hebt, weet je -- meestal -- dat je een betere warming-up moet doen. Of inderdaad warm/heet douchen voor het sporten.]

Overigens kunnen je klachten gewoon voortkomen uit lichte overbelasting. Ik heb geen idee van het moment waarop je de klachten ervaart, maar als het zonder aanwijsbare aanleiding is, zou ik zeker naar de huisarts gaan en helemaal in het geval je nog in de groei bent; het zou kunnen dat je jouw lijf te intensief belast.