Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Zweverig en wankelen what's going on?

Als ik s morgens op sta voel ik me heel erg zweverig. Soms word het opeens een extreme duizeligheids aanval.

Als ik dat zweverige gevoel heb wankel ik ook extreem veel. Mijn vriend heeft meerdere malen de huisarts gebeld en die zei dat ik stress had. Toen ik een second opinion aanvroeg bleek dat ik ook stress had. Ze stuurden me terug naar huis en ik moest stress vermijden. Ik heb de afgelopen weken geen stress gehad en ik heb er nog steeds last van. Mijn vriend had een paar dagen verlof genomen om bij me te kunnen zijn. Dat verlof is morgen om en dan ben ik dus weer alleen thuis. Ik ben soms zelfs zo duizelig dat ik bijna flauw val.

Weet iemand wat het is of heeft er iemand ervaring mee of weet iemand iets om het te vermijden?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik weet wel dat je snel duizeligheid en hoofdpijn krijgt als je snel opstaat vanuit een zittende of liggende stand als je een lagere bloeddruk hebt dan normaal.

Vraag eens aan de dokter of je de ziekte van monair hebt. Dit is een evenwichtsstoornis..wat helpt als je dit hebt is plat op je bed gaan liggen en dan ca 10x snel omhoog komen en neer op deze manier wek je de duizeligheid op en als het goed is dan heb je hiermee je duizeligheid doorbroken en de rest van de dag geen last meer

Je dokter heeft je bloeddruk gecontroleerd en die was goed, schreef je, maar hoe heeft hij gemeten? Toen ik steeds maar super duizeliger werd stuurde de huisarts me naar de neuroloog en die mat ook mijn bloeddruk maar hij liet me eerst liggen en daarna opstaan en mat in allebei de posities de bloeddruk, die omhoog bleek te schieten als ik opstond. De oorzaak bleek te liggen in het gebruik van bepaalde medicijnen, bijwerking dus. Laat je dokter dus nog eens kijken en bespreek het als je al medicijnen slikte. NB mijn dokter en ikzelf dachten helemaal niet aan een plotselinge bijwerking van dat medicijn want dat slikte ik al jaren zonder problemen. Het kan dus plotseling anders met je gesteld zijn.

Misschien is het handig om een keer bloed te prikken? Ook met suiker kun je duizelig zijn ,dus vraag of dat ook geprikt mag worden. Vaak als je duizelig ben helpt het om wat te eten. Dus misschien is het handig om een boterham in een plastic zakje naast je bed te leggen met wat drinken. Eet dit eerst op voor je uit je bed ga, misschien worden je klachten daar wat minder door. Als je overdag duizelig ben, neem dan een zout dropje. Maar dat je vriend voor jou verlof gaat nemen gaat mij wel erg ver. Als het daardoor minder word, dan denk ik toch ook aan stress.

Zweverigheid en duizeligheid kunnen te maken hebben met hyperventilatie, dat vaak een bijverschijnsel is van stress. Zoek het eens op of vraag je huisarts of hij je hier iets meer over kan vertellen; een fysiotherapeut kan je helpen hiermee om te gaan. Succes!

Raar dat een huisarts je zomaar snel zegt het is stress. Normaal in zulke situaties zou er eerst eens bloed moeten getrokken worden en aan die hand kunnen ze heel veel zien. Wat jij hebt is volgens mij iets erger dan stress, en zou best eens veel beter onderzocht worden. Hierop kna ik wel 30 tal verschillende ziektes opnoemen of zelfs meer, beste is zo snel mogelijk een bloedafname laten doen. Veel sterkte Ritchie