kun je metarsalgie genezen dr dragen van steunzolen?

ik heb metarsalgie aan de voeten. Nu vraag ik me af, of hoe lang het kan duren eer dit geneest? En of een operatie echt nodig is ? Mijn orthopeed wil mijn beide kuitspieren verlengen en als dat niet helpt mijn voeten opereren en drie beentjes links en twee beentjes rechts inkorten zodat de voorvoet niet meer kan inzakken. Ik zie die operaties totaal niet zitten. Ik draag nu ongeveer twee maanden steunzolen met een extra steun vooraan . Ik vraag me af of ik niet wat langer moet wachten ? Hoe lang duurt het eer je resultaat van je steunzolen merkt?

1.2K

Het beste antwoord

Ja, dat is mogelijk. Door de stand van de middenvoetsbeentjes te corrigeren met behulp van speciaal aangemeten inlegzolen kan worden voorkomen dat de klachten toenemen. In veel gevallen zullen de klachten afnemen, en ze kunnen zelfs geheel verdwijnen.

Metatarsalgie is trouwens geen diagnose, maar de beschrijving van een symptoom: voorvoetklachten.
Amadea