Welke sport is effectief tegen lage rugpijn door gebrek aan beweging en te veel zitten?

8 jaar geleden
1K
Ritsuka
8 jaar geleden
misschien eerst met fysiotherapie beginnen, die kan je ook oefeningen aanraden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
bewegen en minder zitten...? Misschien is het volgende een mogelijkheid:

www.youtube.com/watch?v=LAeZZbpi8Ow&list=PLeSCtQGMsOs9z-8yeHpA1xmcIltL3x1Nm&index=1
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zwemmen, fietsen en wandelen zijn een goede suggestie.
Ook kan het helpen je buikspieren te versterken. Als je sit-ups doet wel op je techniek letten: je hoeft maar een klein stukje met hoofd en bovenlichaam omhoog te komen, steeds spanning op buikspieren houden. Niet helemaal omhoog omdat je dan juist last van je rug krijgt ;-)

Het beste antwoord

Zwemmen, vooral rugzwemmen
stevig wandelen, als dat goed gaat kun je joggen
traplopen
fietsen
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
gonna
8 jaar geleden
op internet kun je intikken oefeningen voor lage rugpijn. Ook op you tube kun je dat intikken en nadoen.
Ik doe ze trouw iedere ochtend en na een paar weken ga je merken dat het helpt, omdat je de spieren rondom de pijnpunten sterker maakt en zo minder last hebt. gr Gonna

Andere antwoorden (1)

Messchien een beetje suf maar yoga is ook heel goed voor je spieren. Kan gewoon via internet of een boek. Zoek dan de oefeningen voor speciaal de rug. Doe dit elke ochtend en je zult je een stuk beter voelen (denk ik).