Ik ben op mijn knie gevallen, hierdoor heb ik verschillende probloemen opgelopen. Wat nu?

Goedemiddag. Ik ben vorige week woensdag vervelend uitgegleden op de zijkant van mijn knie. Eerst was het nog niet dik, en ik heb dus daarom geen actie ondernomen. De volgende dag toen ik wakker werd, was mijn knie erg dik. Hierdoor kan ik sindsdien mijn knie amper buigen en dus amper lopen. De volgende dag (vrijdag) ben ik naar de dokter gegaan. Die wist mij te vertellen dat het ging om een bloeduitstorting en een zwelling + vocht in de knie. Zaterdag heb ik dus de hele dag gelegen met af en toe mijn been omhoog en met een warme 'icepack' om de soms optredende stekende pijn te verminderen. De volgende dag (zondag) heb ik met een drukverband gelopen, maar verder niks aan de knie gedaan. Maandag heb ik voor t eerst een koude icepack op mijn knie gelegd en krukken gebruikt om beter te kunnen lopen. Diezelfde dag begon ik savonds blauwe/paarse vlekken te zien aan de zijkant van mijn knie. Vanaf gisteren zijn die plekken duidelijker geworden... Mijn vraag is nu: Heeft de dokter mijn probleem verkeerd ingeschat? Is het een groter probleem dan hij denkt? En wat moet ik precies met mijn knie doen?

Daarbij besef ik nu zelf ook steeds meer dat ik mijn knie te licht heb behandeld tot nu toe trouwens....

Richairo

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.9K

Antwoorden (1)

Moeilijk te zeggen, een bloeduitstorting en vocht in de knie kan een tijdje duren voor het weer beter gaat. Wat je tot nu doet is prima gebruik ook paracetamol tegen de pijn, wat je kan doen tegen de vocht in je knie is een paar keer per dag een uur je steun verband om te doen.

Maar ik zou het wel in de gaten houden, ik ben dan wel geen arts maar vraag me af of je niet wat aan je meniscus hebt. Is het na het weekend nog niet minder of over vraag om een doorverwijzing.

Succes
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Reddie
9 jaar geleden
Waar haalt deze niet arts zijn meniscusproblemen vandaan?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Persoonlijke ervaring. Ik ben zelf bijna 15 jaar geleden ook op de zijkant van me knie gevallen, ja niks aan de hand zeiden ze. Bijna 14 jaar met een een kapotte meniscus gelopen. Maar Reddie wat denk jij dat dit is? Gewoon een blauwe knie?