kan je als je langdurig teveel drinkt ook last van spierklachten krijgen bijv nek schouder en rugklachten

heb daar namelijk al een paar dagen last van

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (5)

Spier en rugklachten zijn niet direct gerelateerd aan veel drinken. Je geeft ook niet aan om wat voor drank het gaat, alcoholisch of thee of water. Omdat je zegt dat je er nu een paar dagen last van hebt kunnen het ook gewone griepverschijnselen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er heerst griep. Mogelijk heb je daar wat van te pakken.
Met de alcohol zie ik geen direct verband. Misschien indirect, omdat je hele onditie er natuurlijk niet echt beter op wordt zo.

Bij "langdurig teveel" krijg je sowieso klachten, van diverse aard.

Als je dat bij jezelf al signaleert is het geen gek idee om daar wat op te letten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom neem je aan dat het om alcohol gaat? Dat wordt er toch niet gesteld?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, heb je gelijk in. Ging nog even door me heen met het beantwoorden van de vraag. Maar ik kan me niet voorstellen dat het hier om water gaat. Dan neem je niet TEveel, dan drink je gewoon lekker water. Vandaar...
als je hele grote bierglazen hebt, dan kan het best zijn dat je daar nek-, schouder- en rugklachten van krijgt.

Misschien heb je zo veel gedronken dat je niet meer weet wat je daarna hebt gedaan. Neem volgende keer een camera mee, dan kan je zien waar die pijnklachten vandaan komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zag die gast ook stomdronken tegen de deurpost oplopen, reken maar dat je daar nek- en schouderklachten van krijgt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is het antwoord dat ook in mij opkwam ;p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik lig regelmatig dubbel om die broodnuchtere, maar altijd goedmoedige en rake opmerkingen van je! +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Keesvi, dat is mijn bijdrage aan de maatschappij. Als ik 1 persoon een glimlach kan geven is dat voor 1 persoon alweer een goed moment.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook hier een glimlach. Ik vind je antwoord super!
er vanuit gaande dat je de non alcoholische drankjes niet bedoeld is het mogelijk dat de oorzaak teveel drinken oorzaak is van spierpijn of kramp.

wat je drinkt is de vraag maar dit vond ik over cola...

Volgens Griekse onderzoekers is lopen mensen die veel cola drinken het risico op ernstig spierstelsel omdat het kaliumgehalte in ons lichaam daalt door een overdaad aan cola. Daardoor kunnen de spieren, waaronder ook de hartspier, niet meer goed samentrekken. Vanaf drie liter per dag worden de gevolgen voelbaar, aldus de onderzoekers, en kunnen spierzwakte en zelfs verlammingen optreden, of een vertraagde of verstoorde hartslag. Mogelijk is dat een gevolg van de cafeïne in de dranken.

logischer is dat spierklachten los staan van teveel drinken en het tegendeel juist is bewezen (te weinig drinken)

* Verlies van vocht en zouten, bijvoorbeeld door zweten en uitdroging. Deze krampen ontstaan bij zware inspanning in grote hitte en worden ook wel hittekrampen genoemd.
* Ook bij extreme kou kunnen je spieren gaan verkrampen.
* Een tekort aan suiker (glucose) in het bloed kan een andere oorzaak zijn voor het ontstaan van spierkramp.
* Als bijwerking van bepaalde medicijnen.
* En als laatste vermoeidheid.

andere site zegt over spierklachten....

- mechanische stress: slechte werkhouding, (bellen met hoorn geklemd tussen schouder), knellende kleding
- voeding: bijvoorbeeld vitamine tekort, alcoholmisbruik, roken, slecht eten
- bepaalde aandoeningen: suikerziekte, schildklierproblemen, orgaanproblemen (b.v. maag) etc.
- psychologische factoren: depressie, angst, stress, onbegrip spierstelsel door de patiënt
- chronische infecties

het lijkt mij verstandig om hier de huisarts eens mee te bezoeken omdat deze vraag niet gericht te beantwoord zonder aanvullende info

succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb hier ook last van. Gaat in combi met verkoudheid. Als jij dit ook hebt moet je je niet te druk maken.

Ik neem aan dat het om alcohol gaat?
Heb je het al langer en verder voel je je goed (ook zonder alcohol) dan kan het zijn dat je lichaam een tekort krijgt aan essentiële voedingsstoffen. Alcohol breekt af namelijk.

Door veel water drinken kun je ook ee tekort krijgen.

Slik eens extra magnesium en kijk of dit helpt.