Wat kan pijn in borstreek na een pak koek eten betekenen?

Al een tijdje heb ik steeds nadat ik een pak roze koeken eet of chocolade koeken, dat ik steken in mijn borst krijg.
Wat kan er aan de hand zijn? Hoog cholesterol gehalte misschien?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4.6K
Amadea
9 jaar geleden
Waarschuwing van jouw eigen lichaam dat het veel te veel is. Het is normaal om één of twee koeken te eten, en niet een heel pak. Je hebt dan zo'n bom calorieën naar binnen gewerkt...
Ritsuka
9 jaar geleden
bedoel je een heel pak koeken in 1 keer? dus minstens een stuk of 6?
Ritsuka
9 jaar geleden
wat is de reden dat je zoveel ineens eet? heb je last van emotie eten?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja het is een heel pak koek in 1 keer. Ik ben al wat verder met informatie erover vinden en m'n klachten lijken op adervernauwing.
De reden dat ik zoveel eet is deels omdat ik me vaak belabberd voel. Maar ook omdat suiker zo verslavend is.
Ritsuka
9 jaar geleden
Voel je je na het eten van een volledig pak koeken beter?
Heb je al eens gekeken of je wel genoeg op een dag eet (zonder die koeken mee te rekenen). Misschien eet je wel te weinig brood of zo, en vraagt je lichaam daarom om die suiker (want dat is makkelijke en snelle energie)
Slaap je genoeg?

Het beste antwoord

Waarschijnlijk heb je gewoon te maken met maaglast en maagpijn,dit kan een uitstraling geven ter hoogte van de hartstreek.Maag en hartstreek overlappen mekaar wat .
fremar
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Klopt! Ik heb eens jaren terug gehad dat ik soms pijn had links op de borst. Ik dacht mijn hart maar het bleek de maag te zijn door stress.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb inmiddels geen last meer van pijn in mijn borststreek. Ik eet koek nog maar me mate en ben wat meer gaan sporten.

Andere antwoorden (1)

Wanneer krijgt u pijn op de borst?
U merkt het niet meteen als u vernauwingen in de kransslagaders heeft. Meestal krijgt u pas
klachten als de kransslagader voor driekwart dicht zit. De eerste klachten merkt u als het
hart zich harder moet inspannen dan normaal. Bijvoorbeeld:
 bij behoorlijke lichamelijke inspanning of sport; bijv. als u tegen de wind in fietst;
 bij heftige emoties;
 na een zware maaltijd;!!!!!!!!!!!
 als u van een warme naar een koude omgeving gaat.