Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe pijn in slokdarm verlichten?

Hallo,

waarschijnlijk vanwege maagzuur zorgt het doorslikken van eten voor een scherpe pijn in slokdarm/achter borstbeen. Heb hiervoor al wat gekregen van huisarts, dat maagzuur verminderd. Echter helpt dit niet direct, en ik wil wel graag blijven eten. Nu kan ik gewoon doorzetten en door de pijn heen bijten, maar is er misschien iets wat de pijn, ook al is het maar een klein beetje, kan verlichten? Bv. gewoon 2 paracetamolletjes? Of is er iets anders?

(Neem tenminste aan dat het wel goed is dat ik door blijf eten ondanks de pijn! Eet alle soorten eten momenteel gewoon door. Als dit fout is hoor ik het graag.)

Gr. Ludo

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Zelf heb ik een maagaandoening waardoor ik ook dagelijks last heb van maagbranden. Wat ik heb gedaan is aan de huisarts een hogere dosis maagzuurremmers vragen en melk drinken. Wanneer de branden komen en je drinkt melk is het meteen weg en voelt het als een verkoeling. Melk neutraliseert het zuur namelijk
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding