pijn aan zijkant van voet, hoe komt dit?

Hallo,

2 weken geleden (dinsdagochtend) kreeg ik toen ik uit bed stapte ineens hevige pijn aan de zijkant van mijn rechtervoet. Het werd erger nadat ik met school naar Parijs ging voor 2 dagen. Ben vrijdag toen ik terugkwam meteen naar de dokter geweest, die me naar het ziekenhuis stuurde voor een foto, maar op de foto was er niets te vinden. Er werd mij verteld dat er waarschijnlijk een klein spiertje een beetje was gescheurd of gekneusd en dat er teveel vocht in mijn voet zat waardoor het pijn deed en dat het meestal heel snel weggaat. Ik kreeg een drukverband en ik moest pijnstillers nemen, 6 keer per dag. Ze zeiden dat het na een paar dagen wel weg zou gaan en dat ik daarom geen afspraak hoefde te maken voor eventuele controle, maar nu op een zondagavond doet het nog steeds pijn. (al natuurlijk wel veel minder). De drukverband was er maandag al af. Ik voel het nauwelijks als ik niks doe, echt alleen als ik loop dan voel ik het. Ik kan niet 'normaal' lopen, niet werken en niet sporten wat ik niet leuk vind. Weten jullie wat ik moet doen? Gewoon wachten tot de pijn weggaat? Gewoon veel bewegen? Ik heb echt geen idee, ik word er gek van:P

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
16.7K

Het beste antwoord

Waarschijnlijk zit de pijn aan het kopje van het vijfde middenvoetsbeentje. Nu een breukje is uitgesloten is het waarschijnlijk dat. Het betreft pijn aan het bandje waarmee dat kopje een verbinding vormt met de rest van het gewricht. Het is een beetje moeilijk uitleggen. Het beste wat je kunt doen is gewoon bewegen, maar niet te zwaar belasten en zeker niet sporten als dat pijn doet. Geen strakke schoenen dragen. Liever goede sportschoenen. Op de zere plek kan je het kolen met een zakje met smeltend ijs. Dat vermindert de irritaties die in de weefsels op die plaats zijn ontstaan. Het gaat langzaam aan vanzelf over. Zo niet, dan de fysio raadplegen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarschijnlijk os dat het ook. Bedankt voor jet advies, ik zal me er zeker aan houden!